Title : ( Stress intensity factors calculation under influence of lubricating fluid in railway rails )
Authors: Reza Masoudinejad , Hesam Soleimani , ُSaeed Mahmoodi Beram , Mahmoud Shariati , Khalil Farhangdoost ,Access to full-text not allowed by authors
Abstract
چرخ و ریل یکی از اجزای اصلی سامانه ریلی هستند. یکی از عیوب شایع در سامانه ریلی ایران، ترک خستگی است. پیشرفت ترک منجر به شکست چرخ و ریل و آسیب رساندن به سایر قطعات می شود. به همین دلیل مدل سازی سه بعدی رشد ترک، بررسی اثر پارامترها و پدیده های مختلف بر عمر خستگی چرخ/ریل، از موضوعات مهم تحقیقاتی است. هدف از این مقاله، بررسی تاثیر جهت حرکت بار و نفوذ سیال بر روی شروع ترک خستگی در ریلهای راه آهن می باشد. بدین منظور از نمونه ریل موجود در سامانه ریلی ایران با هندسه دقیق پروفیل و روش اجزای محدود استفاده شده است. در این راستا ابتدا یک مدل المان محدود الاستیک-پلاستیک سه بعدی ارائه می شود. با استفاده از این مدل، محل تنش حداکثر ناشی از تماس چرخ و ریل بدست می آید. سپس با استفاده از کد المان مرزی ضمن انجام تحلیل تنش به ازاء موقعیت های مختلف استقرار چرخ، مقادیر مختلف ضرایب شدت تنش بدست آمده است. مقایسه نتایج بدست آمده نشان داد در حضور سیال ترک در هر دو جهت رشد می کند اما ترک در جهت حرکت چرخ رشدی سریع تری نسبت به ترک در خلاف جهت حرکت دارد.
Keywords
, ترک خستگی, شکست, ضریب شدت تنش, سیال, المان محدود, المان مرزی.@inproceedings{paperid:1055937,
author = {Masoudinejad, Reza and Soleimani, Hesam and ُSaeed Mahmoodi Beram and Shariati, Mahmoud and Farhangdoost, Khalil},
title = {Stress intensity factors calculation under influence of lubricating fluid in railway rails},
booktitle = {1st International Conferance on Mechanical and Aerospace Engineering},
year = {2016},
location = {تهران, IRAN},
keywords = {ترک خستگی، شکست، ضریب شدت تنش، سیال، المان محدود، المان مرزی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T Stress intensity factors calculation under influence of lubricating fluid in railway rails
%A Masoudinejad, Reza
%A Soleimani, Hesam
%A ُSaeed Mahmoodi Beram
%A Shariati, Mahmoud
%A Farhangdoost, Khalil
%J 1st International Conferance on Mechanical and Aerospace Engineering
%D 2016