عنوان : ( پیشینی رویگردانی مشتریان با در نظر گرفتن سطوح متفاوت وفاداری )
نویسندگان: فیروزه مولودی , حمیدرضا کوشا ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در بازار رقابتی امروز، توجه به رضایت مشتری، حفظ و نگهداری آنها نقش مهمی در بقا سازمان ایفا میکند. شناخت نیازهای مشتریان و پیشبینی رفتار آنها نیز از جمله دغدغههای سازمانهای عصر امروز شده است. با این حال، برخی از مشتریان به دلایل معلوم یا نامعلوم سازمان را ترک مینمایند و باعث کاهش سود و عمر سازمان میشوند. پیشبینی زمان رویگردانی مشتریان میتواند نقش به سزایی در نگهداری مشتریان داشته باشد. در این پژوهش، به منظور پیشبینی مشتریان رویگردان و تدوین استراتژیهای کاربردی از سطحی میانی استفاده شد و در آن مشتریان بر اساس مشخصههای رفتاری خود در سه دسته رویگردان، غیر رویگردان و در آستانه رویگردانی قرار گرفتند. نتایج حاصل شده نیز از کاربردی و اثربخش بودن مدل حکایت دارد.
کلمات کلیدی
, دستهبندی, رویگردانی مشتری, وفاداری مشتری, سطوح وفاداری, چند سطحی@inproceedings{paperid:1059110,
author = {مولودی, فیروزه and کوشا, حمیدرضا},
title = {پیشینی رویگردانی مشتریان با در نظر گرفتن سطوح متفاوت وفاداری},
booktitle = {دومین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها},
year = {2016},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {دستهبندی، رویگردانی مشتری، وفاداری مشتری، سطوح وفاداری، چند سطحی},
}
%0 Conference Proceedings
%T پیشینی رویگردانی مشتریان با در نظر گرفتن سطوح متفاوت وفاداری
%A مولودی, فیروزه
%A کوشا, حمیدرضا
%J دومین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها
%D 2016