مدیریت کسب و کار بین المللی, دوره (3), شماره (10), سال (2020-9) , صفحات (137-154)

عنوان : ( بررسی تأثیر ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر رضایت مشتریان در شرایط بحرانی )

نویسندگان: قاسم اسلامی , فرشاد قادری خشندرق ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه با شرایط بحرانی به وجود آمدن بیماری کرونا و با در خانه ماندن مردم نقش فروش آنلاین بیش‌ازپیش پررنگ شده است. این در حالی است که باوجود در خانه ماندن، مشتریان در این شرایط بحرانی می‌توانند با انجام چندین کلیک موارد موردنیاز خود را انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند. بنابراین نقش فروش آنلاین در جلوگیری از انتقال بیماری و بحران بزرگ‌تر مهم جلوه می‌کند. از طرفی تأثیر گذاشتن کسب‌وکارهای آنلاین بر رضایت مشتریان برای ادامه این خریدها بسیار مهم می‌باشد. با توجه به موارد بیان‌شده هدف از این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر رضایت مشتریان به‌واسطه کیفیت خدمات درک شده در شرایط بحرانی می‌باشد. این تحقیق از حیث هدف کاربردی، و از حیث روش پیمایشی و با استفاده از الگوی مدل یابی معادله ساختاری است. موردمطالعه این تحقیق تعداد 390 نفر از مشتریانی است که در زمان بیماری کرونا برای در خانه ماندن از وب‌سایت دی جی کالا خرید کرده‌اند. بر اساس یافته‌های به‌دست‌آمده مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر کیفیت خدمات و رضایت مشتریان تأثیر مثبت دارد. این در حالی است که نقش میانجی کیفیت خدمات درک شده در رابطه بین ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی و رضایت مورد تائید قرار گرفت.

کلمات کلیدی

ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک کیفیت خدمات درک شده رضایت مشتری بحران کرونا
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1081483,
author = {اسلامی, قاسم and قادری خشندرق, فرشاد},
title = {بررسی تأثیر ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر رضایت مشتریان در شرایط بحرانی},
journal = {مدیریت کسب و کار بین المللی},
year = {2020},
volume = {3},
number = {10},
month = {September},
issn = {2588-5057},
pages = {137--154},
numpages = {17},
keywords = {ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک کیفیت خدمات درک شده رضایت مشتری بحران کرونا},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر رضایت مشتریان در شرایط بحرانی
%A اسلامی, قاسم
%A قادری خشندرق, فرشاد
%J مدیریت کسب و کار بین المللی
%@ 2588-5057
%D 2020

[Download]