مقالات ارائه شده در مجلات

فارسی

  1. سعیده جاودانی سمیعی , مریم بردبار , سیدامیر امین یزدی , ارتقاء نظریه ‌ذهن و دانش ‌هیجانی کودکان پیش‌دبستانی: متناسب‌سازی و بررسی اثربخشی بسته آموزش واسطه‌گری مادران مبتنی بر رویکرد تحول یکپارچه انسان, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (15), شماره (2), سال (2024-3), صفحات (265-286)
  2. امانی محمد ال حمد , مریم بردبار , حسین کارشکی , فائزه خانی , بررسی رابطه محیط حامی خودمختاری و هیجان‌های پیشرفت مثبت دانشجویان هنر در دوران همه‌گیری بیماری کووید-19: نقش واسطه‌ای اهداف پیشرفت, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (15), شماره (2), سال (2024-3), صفحات (193-216)
  3. فاطمه طالبیان شریف , سیدامیر امین یزدی , مریم بردبار , رابطۀ بین ابعاد دلبستگی و کنش تأملی مادر با پرخاشگری کودکان پیش دبستانی: نقش واسطه ای توان بدرفتاری با کودک, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (19), شماره (76), سال (2023-9), صفحات (387-400)
  4. فریبا قلعه نوی , سیدامیر امین یزدی , حسین کارشکی , مریم بردبار , هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانش‌آموزان ایرانی, جامعه شناسی آموزش و پرورش, دوره (9), شماره (2), سال (2024-2), صفحات (400-407)
  5. ایمان سیدمحرمی , حسین کارشکی , سیدعلی کیمیایی , مریم بردبار , تجارب زیسته دانش آموزان کم برخوردار از نظر اقتصادی-اجتماعی از موفقیت تحصیلی, دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه, دوره (10), شماره (4), سال (2023-7), صفحات (31-42)
  6. زینب ستایش مرام , معصومه تجعفری , محسن نوکاریزی , مریم بردبار , میزان به‌کارگیری مؤلفه‌های کارآفرینی در کتاب‌های داستانی کودکان گروه سنی «ج», تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی, دوره (29), شماره (4), سال (2024-1), صفحات (464-481)
  7. زینب رضایی , مریم بردبار , فاطمه زارع زردینی , رابطه معلم-دانش آموز و درگیری تحصیلی نوجوانان: نقش واسطه ای احساس تعلق به مدرسه, رویش روان شناسی, دوره (11), شماره (9), سال (2022-12), صفحات (45-56)
  8. محمد علیزاده , حسین کارشکی , مریم بردبار , نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و راهبرد‌های تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین حمایت اجتماعی والدین، معلمان و هم‌ کلاسی ها بااهمال‌کاری تحصیلی, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (14), شماره (1), سال (2022-9), صفحات (243-263)
  9. حسین کارشکی , میترا شهرائینی , مریم بردبار , اثربخشی آموزش نظریه انتخاب برتاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر مشهد در دوران همه گیری ویروس کرونا, راهبردهای نو در روان شناسی و علوم تربیتی, دوره (4), شماره (13), سال (2022-6), صفحات (187-199)
  10. مریم بردبار , محمد مزیدی شرفآباد , پیش بینی مولفه های شناختی و عاطفی شادمانی بر اساس تجارب معنوی روزانه, روان شناسی و دین, دوره (8), شماره (1), سال (2015-5), صفحات (25-40)
  11. مریم بردبار , راضیه شیخ الاسلامی , نقش 5 عامل بزرگ شخصیت در پیش بینی هیجانات پیشرفت دانشجویان, روانشناسی تربیتی-دانشگاه آزاد تنکابن, دوره (5), شماره (3), سال (2014-11), صفحات (12-21)
  12. مریم بردبار , راضیه شیخ الاسلامی , درون داد حالت های ذهنی مادر و رفتار اجتماعی کودک: نقش واسطه ای نظریه ذهن, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (11), شماره (42), سال (2015-1), صفحات (123-133)
  13. مریم بردبار , فریده یوسفی , نقش واسطه ای فرایندهای نظام خود و هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط حامی خودپیروی و درگیری تحصیلی, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (13), شماره (49), سال (2016-12), صفحات (13-28)
  14. سکینه سلطانی کوهبنانی , سمیه زارع نژاد , مریم بردبار , ویژگی های روان سنجی پرسشنامه محیط خانه مبتنی بر کارکردهای اجرایی, سلامت روان کودک, دوره (7), شماره (2), سال (2020-6), صفحات (17-30)
  15. مریم بردبار , هادی صمدیه , نقش واسطه ای کنجکاوی معرفت شناختی در رابطه بین باورهای معرفت شناختی و درگیری عاملی دانشجویان, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (12), شماره (1), سال (2020-6), صفحات (82-102)
  16. مریم بردبار , فریده یوسفی , نقش هدف های پیشرفت در پیش بینی هیجان های پیشرفت: اعتبارسنجی نظریه پکران, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (12), شماره (45), سال (2015-10), صفحات (87-98)

مقالات ارایه شده در کنفرانس