مقالات ارائه شده در مجلات
فارسی
- آزاده مومنی , حسین کارشکی , مریم بردبار , ادراک معلمان از چالش های تدریس یادگیری خودتنظیمی در کلاس درس: یک مطالعه ی کیفی پدیدارشناسی, رویکردهای نوین آموزشی, دوره (1), شماره (39), سال (2024-9), صفحات (193-218)
- زهرا عسگری , سیدامیر امین یزدی , حسین کارشکی , مریم بردبار , فراتحلیل عوامل اثرگذار بر بهبود قابلیتهای هیجانی-کارکردی نوجوان مبتنی بر رویکرد تحولی یکپارچه, رویش روان شناسی, دوره (13), شماره (7), سال (2024-10), صفحات (31-40)
- ایمان سیدمحرمی , حسین کارشکی , سیدعلی کیمیایی , مریم بردبار , الگوی عوامل فردی و خانوادگی موثر بر موفقیت تحصیلی دانشآموزان متوسطه مناطق کم-برخوردار: نظریه دادهبنیاد, راهبردهای آموزش در علوم پزشکی, دوره (17), شماره (4), سال (2024-10), صفحات (344-354)
- سعیده جاودانی سمیعی , مریم بردبار , سیدامیر امین یزدی , ارتقاء نظریه ذهن و دانش هیجانی کودکان پیشدبستانی: متناسبسازی و بررسی اثربخشی بسته آموزش واسطهگری مادران مبتنی بر رویکرد تحول یکپارچه انسان, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (15), شماره (2), سال (2024-3), صفحات (265-286)
- امانی محمد ال حمد , مریم بردبار , حسین کارشکی , فائزه خانی , بررسی رابطه محیط حامی خودمختاری و هیجانهای پیشرفت مثبت دانشجویان هنر در دوران همهگیری بیماری کووید-19: نقش واسطهای اهداف پیشرفت, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (15), شماره (2), سال (2024-3), صفحات (193-216)
- فاطمه طالبیان شریف , سیدامیر امین یزدی , مریم بردبار , رابطۀ بین ابعاد دلبستگی و کنش تأملی مادر با پرخاشگری کودکان پیش دبستانی: نقش واسطه ای توان بدرفتاری با کودک, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (19), شماره (76), سال (2023-9), صفحات (387-400)
- فریبا قلعه نوی , سیدامیر امین یزدی , حسین کارشکی , مریم بردبار , هنجاریابی و اعتبارسنجی ابزار سنجش تفکر علمی در دانشآموزان ایرانی, جامعه شناسی آموزش و پرورش, دوره (9), شماره (2), سال (2024-2), صفحات (400-407)
- ایمان سیدمحرمی , حسین کارشکی , سیدعلی کیمیایی , مریم بردبار , تجارب زیسته دانش آموزان کم برخوردار از نظر اقتصادی-اجتماعی از موفقیت تحصیلی, دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه, دوره (10), شماره (4), سال (2023-7), صفحات (31-42)
- زینب ستایش مرام , معصومه تجعفری , محسن نوکاریزی , مریم بردبار , میزان بهکارگیری مؤلفههای کارآفرینی در کتابهای داستانی کودکان گروه سنی «ج», تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی, دوره (29), شماره (4), سال (2024-1), صفحات (464-481)
- زینب رضایی , مریم بردبار , فاطمه زارع زردینی , رابطه معلم-دانش آموز و درگیری تحصیلی نوجوانان: نقش واسطه ای احساس تعلق به مدرسه, رویش روان شناسی, دوره (11), شماره (9), سال (2022-12), صفحات (45-56)
- محمد علیزاده , حسین کارشکی , مریم بردبار , نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین حمایت اجتماعی والدین، معلمان و هم کلاسی ها بااهمالکاری تحصیلی, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (14), شماره (1), سال (2022-9), صفحات (243-263)
- حسین کارشکی , میترا شهرائینی , مریم بردبار , اثربخشی آموزش نظریه انتخاب برتاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر مشهد در دوران همه گیری ویروس کرونا, راهبردهای نو در روان شناسی و علوم تربیتی, دوره (4), شماره (13), سال (2022-6), صفحات (187-199)
- مریم بردبار , محمد مزیدی شرفآباد , پیش بینی مولفه های شناختی و عاطفی شادمانی بر اساس تجارب معنوی روزانه, روان شناسی و دین, دوره (8), شماره (1), سال (2015-5), صفحات (25-40)
- مریم بردبار , راضیه شیخ الاسلامی , نقش 5 عامل بزرگ شخصیت در پیش بینی هیجانات پیشرفت دانشجویان, روانشناسی تربیتی-دانشگاه آزاد تنکابن, دوره (5), شماره (3), سال (2014-11), صفحات (12-21)
- مریم بردبار , راضیه شیخ الاسلامی , درون داد حالت های ذهنی مادر و رفتار اجتماعی کودک: نقش واسطه ای نظریه ذهن, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (11), شماره (42), سال (2015-1), صفحات (123-133)
- مریم بردبار , فریده یوسفی , نقش واسطه ای فرایندهای نظام خود و هیجان های تحصیلی در رابطه بین محیط حامی خودپیروی و درگیری تحصیلی, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (13), شماره (49), سال (2016-12), صفحات (13-28)
- سکینه سلطانی کوهبنانی , سمیه زارع نژاد , مریم بردبار , ویژگی های روان سنجی پرسشنامه محیط خانه مبتنی بر کارکردهای اجرایی, سلامت روان کودک, دوره (7), شماره (2), سال (2020-6), صفحات (17-30)
- مریم بردبار , هادی صمدیه , نقش واسطه ای کنجکاوی معرفت شناختی در رابطه بین باورهای معرفت شناختی و درگیری عاملی دانشجویان, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (12), شماره (1), سال (2020-6), صفحات (82-102)
- مریم بردبار , فریده یوسفی , نقش هدف های پیشرفت در پیش بینی هیجان های پیشرفت: اعتبارسنجی نظریه پکران, روان شناسی تحولی - روان شناسان ایرانی, دوره (12), شماره (45), سال (2015-10), صفحات (87-98)
انگلیسی
- هادی صمدیه , Maryam Bordbar , سیدعلیرضا قاسمی , The 3 2 Achievement Goals Model and University Students' Agentic Engagement: The Mediating Role of an Epistemic Emotion, Iranian Journal of Learning and Memory, Volume (6), No (24), Year (2024-1), Pages (49-59)
- Vahid Nadi , Seyyed Mohsen Asgharinekah , Maryam Bordbar , The Relationship between Perceived Islamic Parenting and the Desire to Get Married Mediated by Spiritual Well-being in Single Students, Journal of Family Relations Studies, Volume (3), No (11), Year (2023-10), Pages (22-30)
- Iman Seyyedmoharrami , Hossein Kareshki , Seyed Ali Kimiaei , Maryam Bordbar , Academic success of students with low socioeconomic status: Explanation and evaluation of a model with a mixed-methods approach, Journal of Education and Health Promotion, Volume (13), No (1), Year (2024-9)
- Maryam Bordbar , Autonomy-Supportive Faculty, Students' Self-System Processes, Positive Academic Emotions, and Agentic Engagement: Adding Emotions to Self-System Model of Motivational Development, Frontiers in Psychology, Volume (12), Year (2021-9)
- Maryam Bordbar , Autonomy-Supportive Faculty and Students Agentic Engagement: The Mediating Role of Activating Positive Achievement Emotions, علوم رفتاری - International Journal of Behavioral Sciences, Volume (13), No (1), Year (2019-4), Pages (14-19)