مقالات ارائه شده در مجلات

فارسی

  1. محدثه علی زاده , سیدحسن علم الهدائی , علی غنائی چمن آباد , مهدی جباری نوقابی , بررسی روش آموزش نوروفیدبک بر قابلیت های عصب روان شناختی و امواج مغزی دانش آموزان طیف اوتیسم, دانشکده پزشکی مشهد, دوره (67), شماره (1), سال (2024-3), صفحات (1-15)
  2. مسعود حسینی , ابوالفضل تهرانیان , محمدحسن بهزادی , سیدحسن علم الهدائی , بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان, دانشکده پزشکی مشهد, دوره (65), شماره (2), سال (-), صفحات (870-884)
  3. بی بی زکیه پرهیزگار , مهدی جباری نوقابی , سیدحسن علم الهدائی , تأثیر آموزش مسائل مدل‌سازی ریاضی بر تجربه‌های شوقِ دانش‌آموزان, نوآوری های آموزشی, دوره (19), شماره (1), سال (2020-5), صفحات (7-26)
  4. فهیمه کلاهدوز , فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , مجید میرزا وزیری , بررسی عملکرد ریاضی دانشجویان در ارزیابی قلم-کاغذی و پویای الکترونیکی, پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی, دوره (24), شماره (1), سال (2019-2), صفحات (91-112)
  5. نجمه فرساد , سیدحسن علم الهدائی , علی مقیمی , سحر مقیمی , مهدی جباری نوقابی , مقایسه پردازش شناختی دانشجویانِ با دانش عمیق و سطحی در حل مسائل تفسیر نمودار تابع ریاضی، یک مطالعه ERP, تازه های علوم شناختی, دوره (21), شماره (4), سال (2020-1), صفحات (1-25)
  6. نجمه فرساد , سیدحسن علم الهدائی , علی مقیمی , سحر مقیمی , مهدی جباری نوقابی , مقایسه دامنه مؤلفه P300 دانشجویان دارای دانش مفهومی و رویه ای سطح بالا با دانشجویان دارای دانش مفهومی و رویه ای سطح پایین در حل مسائل انتقال بین بازنمایی نموداری و جبری تابع, عصب روانشناسی, دوره (3), شماره (4), سال (2018-3), صفحات (55-70)
  7. بی بی زکیه پرهیزگار , سیدحسن علم الهدائی , مهدی جباری نوقابی , ظرفیت آموزش مسائل مدل‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (9), شماره (5), سال (2017-7), صفحات (167-192)
  8. فهیمه کلاهدوز , سیدحسن علم الهدائی , فرزاد رادمهر , مهدی جباری نوقابی , بررسی نگرش دانشجویان نسبت به ارزیابی پویای الکترونیکی, راهبردهای آموزش در علوم پزشکی, دوره (10), شماره (5), سال (2017-10), صفحات (414-422)
  9. فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , خوشه بندی : ابزاری برای آنالیز داده ها در مطالعات کمی و آمیخته, روش ها و مدل های روان شناختی, دوره (4), شماره (15), سال (2014-6), صفحات (13-36)
  10. الهه امینی فر , سیدحسن علم الهدائی , سید حسین عبدالهی , نقش اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان بر حل مسائل کلامی درس حسابان, نوآوری های آموزشی, دوره (11), شماره (42), سال (2012-9), صفحات (105-118)
  11. فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , طبقه بندی اصلاح شده بلوم و کاربرد آن در یاددهی- یادگیری ریاضی و برنامه درسی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (6), شماره (24), سال (2012-4), صفحات (183-202)

انگلیسی

  1. زهرا پورعزیما , vahid Borji , Hassan Alamolhodaei , Third-grade students’ strategies for presenting permutations of three or four objects, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Year (2023-12)
  2. مصطفی حبیبی خوزنی , ابوالفضل تهرانیان , محمد حسن بهزادی , Hassan Alamolhodaei , Comparison of the Effectiveness of Game-Based Therapy and Game-Based Therapy Integrated with Cognitive Rehabilitation on the Math Performance and Attitude towards Mathematics in Students with Learning Disabilities, Iranian Evolutionary and Educational Psychology, Volume (5), No (2), Year (2023-11), Pages (119-133)
  3. Bibizakieh Parhizgar , ATEFE DEHBASHI , Peter Liljedahl , Hassan Alamolhodaei , Exploring students’ misconceptions of the function concept through problem-posing tasks and their views thereon, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Volume (53), No (12), Year (2021-6), Pages (3261-3285)
  4. naghme salavatinejad , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , Toward a model for students’ combinatorial thinking, Journal of Mathematical Behavior, Volume (61), Year (2021-3), Pages (100823-100842)
  5. Fahimeh Kolahdouz , Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , Exploring students’ proof comprehension of the Cauchy Generalized Mean Value Theorem, Teaching Mathematics and its Applications, Volume (39), No (3), Year (2020-9), Pages (213-235)
  6. abbas amani , Hassan Alamolhodaei , Reza Ghanbari , Farzad Radmehr , An epidemiological model for predicting students’ mathematics anxiety, Journal of Interdisciplinary Mathematics, Volume (24), No (4), Year (2020-10), Pages (793-805)
  7. Hassan Alamolhodaei , Complexities in university students’ understanding of parametric equations and curves, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Volume (53), No (4), Year (2020-7), Pages (890-908)
  8. vahid Borji , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , Application of the APOS-ACE Theory to improve Students’ Graphical Understanding of Derivative, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Volume (14), No (7), Year (2018-5), Pages (2947-2967)
  9. vahid Borji , , Hassan Alamolhodaei , , Application of the Complementarities of Two Theories, APOS and OSA, for the Analysis of the University Students’ Understanding on the Graph of the Function and its Derivative, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Volume (14), No (6), Year (2018-3), Pages (2301-2315)
  10. robabeh abedi , Hassan Alamolhodaei , The effect of emotional intelligence and cognitive performance on creativity of university students, International Journal of Current Life Sciences, Volume (4), No (9), Year (2014-8), Pages (6243-6247)
  11. Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , Who Should be Interviewed? A Response from Cluster Analysis, Journal of Practice in Clinical Psychology, Volume (2), No (3), Year (2014-6), Pages (143-152)
  12. monireh abbasi ali kamar , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , The role of Metacognition on effect of Working Memory Capacity on students' mathematical problem solving, European Journal of Child development, Education and Psychopathology, Volume (1), No (3), Year (2013-11), Pages (125-139)
  13. Safoura Azari , Farzad Radmehr , masoome moshkabadi mohajer , Hassan Alamolhodaei , A study on the relationship between students’ cognitive style and Mathematical word and procedural problem solving while controlling for students’ intelligent quotient and math anxiety, European Journal of Child development, Education and Psychopathology, Volume (1), No (2), Year (2013-9), Pages (59-73)
  14. Maryam Hajibaba , Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , A Psychological Model for Mathematical Problem Solving based on Revised Bloom Taxonomy for High School Girl Students, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education , Volume (17), No (3), Year (2013-9), Pages (199-220)
  15. SHIMA MOOSAVI , Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , The role of mathematical homework and prior knowledge on the relationship between students’ mathematical performance, cognitive style and working memory capacity, Electronic Journal of Research in Educational Psychology, Volume (10), No (3), Year (2012-12), Pages (1223-1248)
  16. Abbas Amani , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , The relationship between students’ cognitive abilities, mathematical performance and the level of Testosterone, Thyroid-Stimulating Hormone, Prolactin and Thyroxine, Journal of Mathematics and Computer Sciences, Volume (5), No (1), Year (2012-11), Pages (1-16)
  17. saeed daneshamooz , Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , masoome moshkabadi mohajer , The Effects of Sleep Duration on Predictive Factors of Mathematical Performance, ARPN Journal of Science and Technology, Volume (2), No (4), Year (2012-5), Pages (283-291)
  18. saeed daneshamooz , Hassan Alamolhodaei , Saeed Darvishian , Experimental Research about Effect of Mathematics Anxiety, Working Memory Capacity on Students’ Mathematical Performance With Three Different Types of Learning Methods, ARPN Journal of Science and Technology, Volume (2), No (4), Year (2012-5), Pages (313-321)
  19. Safoura Azari , Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , Secondary mathematics teachers’ filed dependency and its effects on their cognitive abilities, Journal of American Science, Volume (8), No (6), Year (2012-6), Pages (745-757)
  20. robabeh afkhami banaem , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , Exploring the relationship between Iranian students’ Mathematical Literacy and Mathematical performance, Journal of American Science, Volume (8), No (4), Year (2012-4), Pages (213-222)
  21. Abbas Amani , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , The relationship between predictive factors of mathematical performance and the level of Testosterone, Thyroid-Stimulating Hormone, Prolactin and Thyroxine, Journal of American Science, Volume (8), No (4), Year (2012-4), Pages (201-212)
  22. saeed daneshamooz , Hassan Alamolhodaei , Cooperative learning and academic hardiness on students’ mathematical performance with different levels of mathematics anxiety, Educational Research, Volume (3), No (3), Year (2012-3), Pages (270-276)
  23. Hassan Alamolhodaei , Ahamd Hedayat Panah , Farzad Radmehr , Students’ Field-dependency and Their Mathematical Performance based on Bloom’s Cognitive Levels, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education , Volume (15), No (4), Year (2011-12), Pages (373-386)
  24. Abbas Amani , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , A gender study on predictive factors of mathematical performance of University students, Educational Research, Volume (2), No (6), Year (2011-6), Pages (1179-1192)
  25. Diana Fardin , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , A Meta -Analyze on Mathematical Beliefs and Mathematical Performance of Iranian Students., Educational Research, Volume (2), No (4), Year (2011-4), Pages (1051-1058)
  26. Farzad Radmehr , Hassan Alamolhodaei , A Study on the Performance of Students’ Mathematical Problem Solving Based On Cognitive Process of Revised Bloom Taxonom, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education , Volume (14), No (4), Year (2010-12), Pages (381-402)
  27. poorya pezeshki , Hassan Alamolhodaei , Farzad Radmehr , A predictive model for mathematical performance of blind and seeing students, Educational Research, Volume (2), No (2), Year (2011-2), Pages (864-873)
  28. Hassan Alamolhodaei , , A psychological model applied to mathematical problem solving, Journal of the Korea Society of Mathematical Education Series D: Research in Mathematical Education , Volume (13), No (3), Year (2009-7), Pages (181-195)
  29. Hassan Alamolhodaei , A working memory model applied to mathematical word problem solving, Asia Pacific Education Review, Volume (10), No (2), Year (2009-5), Pages (183-192)

مقالات ارایه شده در کنفرانس

فارسی

  1. نغمه صلواتی نژاد , سیدحسن علم الهدائی , آموزش بر اساس استعاره، روشی موثر در آموزش ریاضیات ابتدایی , همایش ملی آموزش ابتدایی , 2015-05-06
  2. ناعمه سجادی , سیدحسن علم الهدائی , طرح درس مبتنی بر روش آموزشی استیم :ماندالا و نقوش هندسی، ابزاری برای آموزش مفاهیم ریاضی , دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش (سال: 1396 ) , 2017-08-24
  3. فهیمه کلاهدوز , فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , عملکرد دانشجویان در ارزیابی‌های قلم – کاغذی و پویا برای اعمال شرایط قضیه در حل مسأله , چهاردهمین کنفرانس آموزش ریاضی ریاضی ایران , 2016-09-06
  4. سارا مرادی , سیدحسن علم الهدائی , مهدی جباری نوقابی , بررسی توانایی دانش آموزان سال یازدهم دراثبات درستی و نادرستی گزاره های ریاضی , کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران , 2017-01-19
  5. پری ناز جلال احمدی , سیدحسن علم الهدائی , مهدی جباری نوقابی , بررسی رابطه بین ظرفیت حافظه فعال، هوش سیال و عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه اول دبیرستان های دخترانه شهرستان باخرز در زمینه کسرها , اولین همایش علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیب شناسی جامعه , 2015-09-01
  6. سیدحسن علم الهدائی , عصب شناسی آموزش ریاضیات (عرصه ای نوبرای تحقیق) , دوازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران , 2012-09-02
  7. حبیب اله دعائی , سیدحسن علم الهدائی , سید محمد علی علم الهدایی , بررسی عوامل موثر بر ورود به بازارهای بین المللی با ارائه مدل بومی - اسلامی در شرکت های مرکز رشد پارک علم و فناوری شهر مشهد با استفاده از مدل معادلات ساختاری(SEM) , دومین کنفرانس بین المللی مدیریت،کارآفرینی و توسعه اقتصادی , 2013-09-12
  8. سعید دانش آموز , سیدحسن علم الهدائی , فرزاد رادمهر , بررسی تفاوت های فردی در زمینه دقت،اضطراب و نگرش ریاضی و تاثیر آن بر عملکرد ریاضی فراگیران , اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت , 2011-11-23
  9. فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , سعید دانش آموز , بررسی تفاوت های فردی و رهیافت های شناختی در رابطه حافظه فعال و عملکرد حل مسئله ریاضی فراگیران , اولین همایش ملی یافته های علوم شناختی در تعلیم و تربیت , 2011-11-23
  10. فرزاد رادمهر , سیدحسن علم الهدائی , پوریا پزشکی , تحول بنیادین در شیوه های یاددهی ،یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  11. سیدحسن علم الهدائی , مدلی برای حل مساله بر پایه دقت ریاضی،قابلیت های فراشناختی،حافظه فعال و اظطراب ریاضی شاگردان , یازدهمین کنفرانس آموزش ریاضی ایران , 2010-07-18
  12. سیدحسن علم الهدائی , ریاضیات دبیرستانی و آموزشهای غیر رسمی , اولین همایش یادگیری و آموزش غیر رسمی , 2008-05-03
  13. سیدحسن علم الهدائی , نقش حافظه در یادگیری و حل مسایل ریاضی , نهمین کنفرانس آموزش ریاضی کشور , 2007-09-01