مقالات ارائه شده در مجلات

فارسی

  1. ندا میرزاخان , مقصود امین خندقی , برنامه‌درسی معنوی از منظر دوآین هیوبنر: از چرخش موضوعی تا تکثرگرایی, تربیت اسلامی, دوره (19), شماره (49), سال (2024-10), صفحات (85-107)
  2. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , ضرورت دانش برنامه درسی اسلامی: پارادایمی بالقوه میان پارادایم های موجود, مطالعات برنامه درسی, دوره (19), شماره (73), سال (2024-9), صفحات (245-270)
  3. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , الهیات برنامه درسی: تعاریف و گونه‌شناسی, پژوهش های علم و دین, دوره (14), شماره (2), سال (2024-2), صفحات (129-155)
  4. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , الهیات برنامه درسی: نظرورزی امکان یک دانش, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (12), شماره (2), سال (2023-3), صفحات (56-90)
  5. فاطمه سادات جعفرنیا , مقصود امین خندقی , نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (21), شماره (11), سال (2023-7), صفحات (453-492)
  6. مقصود امین خندقی , مرتضی نقره ای , آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی, مطالعات برنامه درسی, دوره (18), شماره (70), سال (2023-10), صفحات (1-30)
  7. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , ارزشیابی برنامه درسی انقلاب اسلامی: گذر از رویکرد منفعلانه ناکام موجود به رویکرد گفتمان‌سازانه, پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی, دوره (12), شماره (25), سال (2023-4), صفحات (139-158)
  8. معصومه عیلامی رودمعجنی , مقصود امین خندقی , عباس جوارشکیان , مبانی دینی برنامه درسی بنیادی برای نظریه پردازی در حوزه مطالعات برنامه درسی: نگاهی نو, تعلیم و تربیت, دوره (3), شماره (155), سال (2023-11), صفحات (47-67)
  9. مقصود امین خندقی , اعظم محمدزاده قصر , مرتضی کرمی , علیرضا صادق زاده قمصری , سیدجواد قندیلی , نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای علم دینی, قرآن و علم, دوره (17), شماره (33), سال (2024-3), صفحات (235-262)
  10. معصومه عیلامی رودمعجنی , مقصود امین خندقی , عباس جوارشکیان , بازتعریف ماهیت و نقش مبانی دینی در دانش مطالعات برنامه درسی: پیامد نگاهی نو به مناسبات میان دین و فلسفه, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (11), شماره (2), سال (2022-4), صفحات (32-55)
  11. علی مهدوی خواه , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , حدودوثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحب‌نظران, تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (153), سال (2023-6), صفحات (7-26)
  12. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , تبیین عناصر و مولفه های برنامه درسی فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان, پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش, دوره (3), شماره (30), سال (2020-12), صفحات (138-154)
  13. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی, پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی, دوره (11), شماره (23), سال (2022-3), صفحات (199-224)
  14. غلامعلی سیفی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , خسرو باقری نوع پرست , بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویت, پژوهش های ادیانی, دوره (10), شماره (19), سال (2022-7), صفحات (294-323)
  15. محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فعالیت ها و ادراکات اعضای هیئت علمی در اجرای درس پژوهی به منظور بهبود کیفیت تدریس پژوهش, تدریس پژوهی, دوره (8), شماره (4), سال (2021-3), صفحات (184-204)
  16. علیرضا هوشمند , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , علی مقیمی , چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (11), شماره (22), سال (2021-3), صفحات (7-47)
  17. بختیار شعبانی ورکی , علیرضا هوشمند , مقصود امین خندقی , علی مقیمی , نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (18), شماره (8), سال (2020-11), صفحات (37-70)
  18. سیدداود روحانی سراجی , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمدعلی رضائی کرمانی نسب پور , برنامه‌درسی اجراشده در نظام تربیتی امام صادق علیه‌السلام: حاکمیت توحید و اخلاق, پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (27), شماره (44), سال (2019-12), صفحات (59-86)
  19. معصومه محمد حسین زاده , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , علی تقی پور , افول ارزشهای عفاف و حجاب در دانشکده پزشکی (یک مطالعه پدیدارشناسی), تربیت اسلامی, سال (2019-1)
  20. مقصود امین خندقی , اعظم محمدزاده قصر , رویکردهای مختلف به تدریس نظریه ها در برنامه درسی آموزش عالی, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (9), شماره (1), سال (2019-9), صفحات (113-129)
  21. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان, پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی, دوره (3), شماره (9), سال (2018-3), صفحات (44-81)
  22. شهین بنی اسد , رضوان حسین قلی زاده , مقصود امین خندقی , ارزشیابی برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی برمبنای الگوی هدف آزاد, مدیریت مدرسه, دوره (6), شماره (2), سال (2018-12), صفحات (60-81)
  23. مقصود امین خندقی , طبقه بندی میلر از دیدگاه های برنامه درسی, دانشنامه ایرانی برنامه درسی, دوره (1), شماره (2), سال (2018-12), صفحات (1-7)
  24. امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (6), شماره (12), سال (2018-12), صفحات (5-42)
  25. مقصود امین خندقی , عاطفه محمدجانی اسرمی , تحلیل نظری بر تاثیر و تاثر متقابل جهانی شدن با هویت دینی, مطالعات معنوی, دوره (12), شماره (21), سال (2017-3), صفحات (5-32)
  26. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور , نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی, پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (5), سال (2017-3), صفحات (67-105)
  27. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , برداشتی متفاوت از ماهیت تفسیر تربیتی: نظریه پردازی در حکم هدف و آرمان تفسیر تربیتی, آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث, دوره (2), شماره (3), سال (2018-8), صفحات (19-40)
  28. شهین بنی اسد , رضوان حسین قلی زاده , مقصود امین خندقی , از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامه تعالی مدیریت مدرسه, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (7), شماره (2), سال (2018-3), صفحات (124-148)
  29. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , ماهیت گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی و ویژگی های آن در برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (2), شماره (2), سال (2017-12), صفحات (7-40)
  30. امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (8), شماره (16), سال (2018-2), صفحات (7-34)
  31. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , تفسیر تربیتی به مثابه رشته علمی:در جستجوی گونه شناسی شمول گرایانه و جامع از تفسیر تربیتی, تربیت اسلامی, دوره (14), شماره (28), سال (2019-4), صفحات (195-219)
  32. محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , حسین باغگلی , رضا محمدی چابکی , بررسی دیدگاه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو «عمل و رفتار» برنامه درسی دین و زندگی, مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (1), شماره (2), سال (2016-5), صفحات (99-127)
  33. راحله پوراسماعیل , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , التقاط ناسازوار در جهت گیری های عملی برنامه درسی دانشجو معلمان: نظریه داده بنیاد, پژوهش های برنامه درسی, دوره (8), شماره (1), سال (2018-9), صفحات (1-30)
  34. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور , برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (4), شماره (8), سال (2016-12), صفحات (51-84)
  35. مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوسی , حمیده پاک مهر , هادی عباسی , میزان پاسخگویی برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی به نیازهای شناختی دانش آموزان, اندازه گیری تربیتی, دوره (6), شماره (21), سال (2015-12), صفحات (61-82)
  36. مریم فراست , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , نگرش و میزان ارتکاب دانش آموزان به تقلب و پیش بینی پذیری نگرش دانش آموزان به تقلب بر اساس برنامه درسی اجرا شده, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (7), شماره (17), سال (2017-4), صفحات (133-155)
  37. مقصود امین خندقی , سکینه محبی امین , پیوند وثیق میان ارزشیابی و تصمیم‌گیری در الگوی سیپ: استفاده‌ی عملی ناصواب از الگوی سیپ، پیامد فهم نظری نادقیق آن, مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (3), شماره (5), سال (2014-8), صفحات (53-79)
  38. عبدالحمید کم , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , علی مشهدی , تأثیر برنامه های درسی اوقات فراغت بر مهارت های فراغتی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (12), شماره (19), سال (2015-12), صفحات (128-141)
  39. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , چگونگی گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه در محتوای برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مطالعات انقلاب اسلامی, دوره (11), شماره (39), سال (2015-3), صفحات (139-158)
  40. مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , مهوش کاظمی قره چه , فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی, پژوهشنامه تربیتی-دانشگاه آزاد بجنورد, دوره (9), شماره (38), سال (2014-6), صفحات (95-116)
  41. حسن اسلامیان , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , عدم انطباق تدریس دبیران دین و زندگی پایه سوم متوسطه با راهنمای تدریس, تربیت اسلامی, دوره (10), شماره (20), سال (2015-8), صفحات (7-27)
  42. مهوش کاظمی قره چه , مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , ارزیابی کیفیت مراحل تولید محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1390, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (3), شماره (3), سال (2014-11), صفحات (71-99)
  43. فرزانه دیمه کارحقیقی , مقصود امین خندقی , سید محسن اصغری نکاح , تبیین جهت گیری برنامه درسی معلّمان و کارشناسان دوره پیش و متوسطه حرفه ای آموزش و پرورش استثنائی براساس نوع نگرش به دانش آموزان کم توان ذهنی, روانشناسی افراد استثنایی, دوره (7), شماره (28), سال (2018-3), صفحات (159-185)
  44. مقصود امین خندقی , غلامعلی سیفی , توانمندیها و مهارتهای مؤثر و مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه, پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی, دوره (22), شماره (69), سال (2014-3), صفحات (121-147)
  45. نرگس آهنچیان , بختیار شعبانی ورکی , محمود مهرمحمدی , مقصود امین خندقی , هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (5), شماره (10), سال (2015-3), صفحات (114-153)
  46. مقصود امین خندقی , مرضیه جامه بزرگ , محمود سعیدی رضوانی , نیازسنجی شایستگی‌های حرفه‌ای هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای مدل بوریچ و مدل تحلیل کوآدرانت, مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (1), شماره (2), سال (2013-2), صفحات (115-138)
  47. مقصود امین خندقی , سمیه بهمن آبادی , اخلاق در ارزشیابی: ارائه چارچوب مفهومی, اخلاق در علوم و فناوری, دوره (8), شماره (3), سال (2013-12), صفحات (80-92)
  48. مقصود امین خندقی , ملیحه رجائی , تأثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجّح آنان, روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی, دوره (9), شماره (28), سال (2013-9), صفحات (15-39)
  49. مقصود امین خندقی , محدثه سپندار , غلامعلی سیفی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , تاثیر خودارزیابی مستمر دانشجویان بر خودکارآمدی پژوهشی و پیشرفت تحصیلی آنان: عنصری مغفول در تدوین برنامه‌های درسی, اندیشه های نوین تربیتی, دوره (9), شماره (1), سال (2013-4), صفحات (51-76)
  50. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , آموزش معیارهای اخلاق پژوهش: ضرورتی انکار ناپذیر در برنامه‌های درسی آموزش عالی, اخلاق در علوم و فناوری, دوره (7), شماره (4), سال (2013-3), صفحات (19-30)
  51. صدیقه کاظمی , مقصود امین خندقی , احمد به پژوه , علی غنائی چمن آباد , پارادایم های حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعه‌شناسی علم, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (3), شماره (1), سال (2013-4), صفحات (111-136)
  52. غلامعلی سیفی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , میزان انطباق اهداف کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی با اسناد فرا دست آن, تعلیم و تربیت, دوره (30), شماره (117), سال (2014-4), صفحات (35-61)
  53. مرضیه دهقانی , مقصود امین خندقی , تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب‌های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی, پژوهش های برنامه درسی, دوره (1), شماره (2), سال (2012-3), صفحات (131-176)
  54. مرضیه دهقانی , مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , محسن نوغانی دخت بهمنی , واکاوی الگوی مفهومی در حوزه برنامه درسی: نقدی بر پژوهشهای انجام شده با رویکرد طراحی الگو در برنامه درسی, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (1), سال (2011-9), صفحات (99-126)
  55. مقصود امین خندقی , علی اکبر عجم , تأملی بر پیوند نظری رویکردهای ارزشیابی آموزشی با الگوهای کیفیت آموزشی و تبیین پیامدهای آن بر حوزه عمل, نامه آموزش عالی, دوره (4), شماره (13), سال (2011-5), صفحات (47-73)
  56. مقصود امین خندقی , محمد علی گودرزی , طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (6), شماره (23), سال (2012-3), صفحات (76-109)
  57. مقصود امین خندقی , صدیقه کاظمی , ارزشیابی برنامه درسی راسته دوزی دوره متوسطه حرفه‌ای دانش آموزان کم توان ذهنی, کودکان استثنایی, دوره (11), شماره (2), سال (2011-8), صفحات (175-190)
  58. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد, اصول بهداشت روانی- Journal of Fundamentals of Mental Health, دوره (13), شماره (2), سال (2011-9), صفحات (114-123)
  59. مقصود امین خندقی , معصومه محمدحسین زاده , بررسی نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی, پژوهش در نظام های آموزشی, دوره (5), شماره (13), سال (2011-8), صفحات (141-152)
  60. مقصود امین خندقی , تحلیلی بر میزان اهمیت و بکارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظام های آموزشی شرکت های صنعتی: فرصت ها و تهدیدها, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (5), شماره (19), سال (2011-3), صفحات (139-169)
  61. مقصود امین خندقی , مرضیه دهقانی , تاملی بر تمرکزگرایی، تمرکززدایی و رجعت مجدد به تمرکزگرایی و بررسی دلالت های آنها برای نظام برنامه درسی ایران: منظری جدید, مطالعات تربیتی و روانشناسی, دوره (11), شماره (2), سال (2011-2), صفحات (165-184)
  62. محمود مهرمحمدی , مقصود امین خندقی , مقایسه ایدئولوژی‌های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر, مطالعات تربیتی و روانشناسی, دوره (10), شماره (1), سال (2009-8), صفحات (27-45)

مقالات ارایه شده در کنفرانس

فارسی

  1. محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , اهمیت اجرای درس پژوهی در دانشگاه , سومین همایش ملی روانشناسی تعلیم و تربیت و سبک زندگی , 2020-02-13
  2. ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
  3. ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری در دانشگاه های جهان , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
  4. کبری قبادی , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , نقش تمثیلات قرآنی در ارائه محتوای برنامه درسی پیام های آسمانی , هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی ایران , 2021-02-13
  5. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , نقش رویکرد فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  6. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , بررسی تطبیقی فطرت گرایی توحیدی از منظر صاحب نظران مسلمان , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  7. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مطالبه گری؛ رهیافتی انتقادی بر تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  8. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مطالبه گری: نقطة عزیمتی برای تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی برآموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  9. سیدمسعود حسینی , مقصود امین خندقی , بررسی و تحلیل کتاب های درسی دانشگاهی انتشارات سمت رشته کارشناسی علوم تربیتی , همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی , 2017-12-21
  10. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , خصیصه های عناصر برنامه درسی در رویکرد گفتمان سازانه با تاکید بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی تازه های تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ایران , 2017-02-23
  11. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , نقش هیأت های نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی , سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی , 2016-08-25
  12. زهرا وقاری زمهریر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوس , چیستی تکلیف و انواع آن , اولین همایش ملی و اولین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و فرهنگی , 2016-12-06
  13. راحله پوراسماعیل , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , نقش و جایگاه جهت گیری های برنامه درسی در فرایند رشد حرفه ای معلمان , اولین همایش ملی تربیت معلم , 2015-05-05
  14. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , غفلت از دانش عملی معلمان، عامل شکاف میان نظر و عمل در اجرای برنامه درسی , برنامه درسی در ایران؛ فاصله نظر و عمل , 2015-05-21
  15. زهرا وقاری زمهریر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوس , جستاری در تعریف‌ها و برداشت‌های صاحب‌نظران از مفهوم تربیت دینی , کنگره بین المللی علوم انسانی و مطالعات فرهنگی , 2016-11-04
  16. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , فراارزیابی از برنامه های هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خراسان رضوی در مرحله طرح (واکاوی تحلیلی در فاصله انتظارات مطلوب تا وضعیت موجود) , سومین کنفرانس ملی و دهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2016-04-26
  17. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , رویکرد نظارتی در ارزیابی آموزش عالی: چالش ها و راهکارها , سومین کنفرانس ملی و دهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2016-04-26
  18. فریبا غلامی چهکند , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , واکاوی برنامه درسی اجرا شده درس انشا از منظر دانش آموزان و معلمان , سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی , 2016-03-01
  19. کبری قبادی , محمود سعیدی رضوانی , سیدجواد قندیلی , مقصود امین خندقی , ضرورت کاوش در منبع قرآن و روایات به منظور کشف تمثیل های مناسب در کتاب های درسی (زمینه ای برای ایجاد نوآوری کتاب های درسی دین و زندگی) , همایش ملی تغییر در برنامه درسی دوره های آموزش و پرورش , 2014-03-05
  20. معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , غلامعلی سیفی , میزان اشاعه استانداردهای معیار دقت در ارزشیابی‌های درونی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
  21. معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فروگذارده ماندن فرا-ارزشیابی برنامه‌های بهبود کیفیت برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
  22. فاطمه وفائی , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , تاملی بر ابعاد انگیزشی موثر بر برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی: کارآمدی فردی، جمعی و تیمی اعضای هیات علمی دانشگاه , اولین همایش ملی روان شناسی تربیتی , 2012-05-24
  23. مقصود امین خندقی , سمیه دشتی بقمچ , ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی مراکز تربیت معلم , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  24. مقصود امین خندقی , علی برائی , تاملی بردیدگاههای مختلف درخصوص حل مساله و فرایندهای آن درآموزش علوم وتبیین دلالت های آن برای برنامه درسی , همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام , 2011-07-11
  25. مقصود امین خندقی , کوکب زرقانی , تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی ایران با مروی بر پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه , همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام , 2011-07-11
  26. مقصود امین خندقی , علیرضا عقیلی , ارزیابی توانمندی مراکز تربیت معلم در پرورش معلمان با صلاحیت در حوزه تدریس , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  27. مقصود امین خندقی , عبدالحمید کم , بررسی تطبیقی برنامه درسی نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران و ترکیه , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  28. مقصود امین خندقی , مرضیه جامه بزرگ , تأملی بر ابعاد محتوای مطلوب در برنامه های درسی تربیت معلم و مصادیق آن برای برنامه درسی نظام تربیت معلم ایران , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  29. مقصود امین خندقی , فاطمه وفائی , تحلیل و مقایسه برنامه های درسی آموزش الکترونیکی منطبق بر دو رویکرد رفتارگرایی و فرایندهای شناختی , چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2011-02-15
  30. مقصود امین خندقی , عبدالحمید کم , فرایند تولید برنامه درسی مجازی با تأکید بر تبیین ویژگی های محتوای مطلوب در دانشگاه , چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2011-02-15
  31. مقصود امین خندقی , اصغر ابراهیمی هرستانی , رویکردهای تحول در برنامه های درسی تربیت دینی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران: بررسی تحلیلی - نظری , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  32. مقصود امین خندقی , مرضیه نامخواه , فراتحلیلی بر فرصت ها و تهدیدهای برنامه درسی آموزش عالی بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  33. مقصود امین خندقی , فاطمه وفائی , بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در دو کشور ایران و آلمان , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  34. مقصود امین خندقی , مرضیه نامخواه , کاوشی در میزان توجه به موضوع برنامة درسی تربیت معلم در حوزة تخصصی برنامة درسی ایران , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  35. مقصود امین خندقی , عبدالواسط اسدخانی , تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  36. مقصود امین خندقی , فاطمه کردافشاری , واکاوی تبیین عوامل مؤثر بر درگیری شناختی در محیط یادگیری الکترونیکی , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  37. مقصود امین خندقی , کوکب زرقانی , تحلیلی بر وضعیت روشهای تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی ایران و ارایه راهکارهایی برای ارتقای وضعیت موجود , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  38. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , تأملی بر مقتضیات سطوح تغییر در برنامه درسی , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  39. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , فاطمه میردورقی , بررسی رابطه تفکر انتقادی و عزت نفس با سلامت روان در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد , اولین همایش کشوری تفکر انتقادی و نظام سلامت , 2011-02-22
  40. مقصود امین خندقی , مریم باغانی , ارزشیابی فراگیران در محیط آموزش الکترونیکی با مروری بر مدل GPAM_WATA , پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی , 2010-12-01
  41. مقصود امین خندقی , مهوش کاظمی قره چه , روندها و رویکردهای یادگیری مشارکتی در محیط آموزش الکترونیکی , پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی , 2010-12-01
  42. مقصود امین خندقی , تحلیل فاصله استقلال کسب شده دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و حین برخورداری از تحصیلات و برنامه های درسی دانشگاه: پیامدها و چالش ها , اولین همایش ملی خانواده، دانشجو و دانشگاه , 2009-05-13
  43. مقصود امین خندقی , معصومه محمدحسین زاده , چالشها و دشواریهای ارزشیابی برنامه درسی مجازی در نظام آموزش عالی , سومین همایش کشوری کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2010-02-17
  44. مقصود امین خندقی , مرضیه موحدی محصل طوسی , واکاوی ماهیت و جایگاه نقد در برنامه های درسی آموزش عالی: با تاکید بر حوزه علوم انسانی , نهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران , 2009-10-21
  45. مقصود امین خندقی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , غلامعلی سیفی , بررسی مقایسه ای نتایج خود ارزیابی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد با ارزیابی اساتید از آنان , نهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران , 2009-10-21
  46. مقصود امین خندقی , بررسی میزان آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای حضور در دوره های آموزش مجازی , کنگره استاد توانمند , 2009-05-05
  47. مقصود امین خندقی , بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش های مجازی , گنکره استاد توانمند , 2009-05-05
  48. مقصود امین خندقی , پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت , ایران در قرن 21 , 2001-11-13
  49. مقصود امین خندقی , در جستجوی نقشی متمایز برای فلسفه تعلیم و تربیت در پژوهش برنامه درسی: نقدی روش شناختی بر دیدگاه برزینکا , قلمرو برنامه درسی در ایران: ارزیابی وضع موجود و ترسیم چشم انداز مطلوب , 2008-03-05
  50. مقصود امین خندقی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , محدثه سپندار , خودآگاهی از فعالیتها، برنامه ها و ظرفیت های فرهنگی دانشگاه: نقطه عزیمت برای سیاستگذاری در خصوص تعاملات خانواده و دانشگاه , اولین همایش ملی خانواده، دانشجو و دانشگاه , 2009-05-13
  51. مقصود امین خندقی , تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی: راه حلی جهان شمول یا وابسته به موقعیت؟ , همایش تمرکز و عدم تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی , 2006-03-01