مقالات ارائه شده در مجلات

فارسی

  1. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , الهیات برنامه درسی: نظرورزی امکان یک دانش, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (12), شماره (2), سال (2023-3), صفحات (56-90)
  2. فاطمه سادات جعفرنیا , مقصود امین خندقی , نگاهی تحلیلی انتقادی به برنامه درسی اسلامی صورت گرا, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (21), شماره (11), سال (2023-7), صفحات (453-492)
  3. مقصود امین خندقی , مرتضی نقره ای , آیا خدا اینجا حضور دارد؟ پرسش از الهیات در حوزه مطالعات برنامه درسی, مطالعات برنامه درسی, دوره (18), شماره (70), سال (2023-10), صفحات (1-30)
  4. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , ارزشیابی برنامه درسی انقلاب اسلامی: گذر از رویکرد منفعلانه ناکام موجود به رویکرد گفتمان‌سازانه, پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی, دوره (12), شماره (25), سال (2023-4), صفحات (139-158)
  5. معصومه عیلامی رودمعجنی , مقصود امین خندقی , عباس جوارشکیان , مبانی دینی برنامه درسی بنیادی برای نظریه پردازی در حوزه مطالعات برنامه درسی: نگاهی نو, تعلیم و تربیت, دوره (3), شماره (155), سال (2023-11), صفحات (47-67)
  6. اعظم محمدزاده قصر , مقصود امین خندقی , علیرضا صادق زاده قمصری , مرتضی کرمی , نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای علم دینی, قرآن و علم, دوره (17), شماره (33), سال (2024-3), صفحات (235-262)
  7. معصومه عیلامی رودمعجنی , مقصود امین خندقی , عباس جوارشکیان , بازتعریف ماهیت و نقش مبانی دینی در دانش مطالعات برنامه درسی: پیامد نگاهی نو به مناسبات میان دین و فلسفه, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (11), شماره (2), سال (2022-4), صفحات (32-55)
  8. علی مهدوی خواه , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , حدودوثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحب‌نظران, تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (153), سال (2023-6), صفحات (7-26)
  9. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , تبیین عناصر و مولفه های برنامه درسی فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان, پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش, دوره (3), شماره (30), سال (2020-12), صفحات (138-154)
  10. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , الگوی مفهومی گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی ایران در برنامه های درسی, پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی, دوره (11), شماره (23), سال (2022-3), صفحات (199-224)
  11. غلامعلی سیفی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , خسرو باقری نوع پرست , بازخوانی و مفهوم سازی مجدد طبقه بندی های معنویت, پژوهش های ادیانی, دوره (10), شماره (19), سال (2022-7), صفحات (294-323)
  12. محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فعالیت ها و ادراکات اعضای هیئت علمی در اجرای درس پژوهی به منظور بهبود کیفیت تدریس پژوهش, تدریس پژوهی, دوره (8), شماره (4), سال (2021-3), صفحات (184-204)
  13. علیرضا هوشمند , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , علی مقیمی , چرخش از نظریه پردازی به نظریه پردازی همادین در برنامه درسی: رویکردی عصب پدیدارشناختی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (11), شماره (22), سال (2021-3), صفحات (7-47)
  14. بختیار شعبانی ورکی , علیرضا هوشمند , مقصود امین خندقی , علی مقیمی , نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (18), شماره (8), سال (2020-11), صفحات (37-70)
  15. سیدداود روحانی سراجی , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمدعلی رضائی کرمانی نسب پور , برنامه‌درسی اجراشده در نظام تربیتی امام صادق علیه‌السلام: حاکمیت توحید و اخلاق, پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (27), شماره (44), سال (2019-12), صفحات (59-86)
  16. معصومه محمد حسین زاده , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , علی تقی پور , افول ارزشهای عفاف و حجاب در دانشکده پزشکی (یک مطالعه پدیدارشناسی), تربیت اسلامی, سال (2019-1)
  17. مقصود امین خندقی , اعظم محمدزاده قصر , رویکردهای مختلف به تدریس نظریه ها در برنامه درسی آموزش عالی, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (9), شماره (1), سال (2019-9), صفحات (113-129)
  18. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , تغییر به منزله‌ی پدیده‌ای انسانی: تغییر مطلوب در فرآیند اجرای برنامه‌های درسی جدید از منظر معلمان, پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی, دوره (3), شماره (9), سال (2018-3), صفحات (44-81)
  19. شهین بنی اسد , رضوان حسین قلی زاده , مقصود امین خندقی , ارزشیابی برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی برمبنای الگوی هدف آزاد, مدیریت مدرسه, دوره (6), شماره (2), سال (2018-12), صفحات (60-81)
  20. مقصود امین خندقی , طبقه بندی میلر از دیدگاه های برنامه درسی, دانشنامه ایرانی برنامه درسی, دوره (1), شماره (2), سال (2018-12), صفحات (1-7)
  21. امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (6), شماره (12), سال (2018-12), صفحات (5-42)
  22. مقصود امین خندقی , عاطفه محمدجانی اسرمی , تحلیل نظری بر تاثیر و تاثر متقابل جهانی شدن با هویت دینی, مطالعات معنوی, دوره (12), شماره (21), سال (2017-3), صفحات (5-32)
  23. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور , نسبت میان نظریه و عمل از منظر پارادایم های حوزه مطالعاتی برنامه درسی, پژوهش های کیفی در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (5), سال (2017-3), صفحات (67-105)
  24. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , برداشتی متفاوت از ماهیت تفسیر تربیتی: نظریه پردازی در حکم هدف و آرمان تفسیر تربیتی, آموزه های تربیتی در قرآن و حدیث, دوره (2), شماره (3), سال (2018-8), صفحات (19-40)
  25. مقصود امین خندقی , علی مهدوی خواه , بسوی انبساط مفهومی از برنامه درسی اسلامی, مطالعات برنامه درسی, دوره (12), شماره (46), سال (2018-6), صفحات (1-34)
  26. شهین بنی اسد , رضوان حسین قلی زاده , مقصود امین خندقی , از اثربخشی تا تعالی: گسست نظریه، تحقیق و عمل در برنامه تعالی مدیریت مدرسه, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (7), شماره (2), سال (2018-3), صفحات (124-148)
  27. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , ماهیت گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی و ویژگی های آن در برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (2), شماره (2), سال (2017-12), صفحات (7-40)
  28. امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (8), شماره (16), سال (2018-2), صفحات (7-34)
  29. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , تفسیر تربیتی به مثابه رشته علمی:در جستجوی گونه شناسی شمول گرایانه و جامع از تفسیر تربیتی, تربیت اسلامی, دوره (14), شماره (28), سال (2019-4), صفحات (195-219)
  30. مقصود امین خندقی , زهرا اسلامیان , علیه برنامه درسی معنوی بشریت گرا: نقد آراء میلر بر اساس دیدگاه شهید مطهری, تربیت اسلامی, دوره (27), شماره (13), سال (2018-11), صفحات (29-59)
  31. محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , حسین باغگلی , رضا محمدی چابکی , بررسی دیدگاه دانش آموزان پایه سوم دوره متوسطه پیرامون تحقق اهداف قلمرو «عمل و رفتار» برنامه درسی دین و زندگی, مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (1), شماره (2), سال (2016-5), صفحات (99-127)
  32. راحله پوراسماعیل , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , التقاط ناسازوار در جهت گیری های عملی برنامه درسی دانشجو معلمان: نظریه داده بنیاد, پژوهش های برنامه درسی, دوره (8), شماره (1), سال (2018-9), صفحات (1-30)
  33. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , سیدجواد قندیلی , بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی از حیث توجه به آموزه های انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر نظرات شهید مطهری در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی, پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی, دوره (6), شماره (14), سال (2017-6), صفحات (175-196)
  34. زهرا وقاری زمهریر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوس , تبیین برنامه درسی تربیت دینی مبتنی بر رویکرد تکلیف‌گرا, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (6), شماره (2), سال (2017-3), صفحات (82-106)
  35. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور , برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (4), شماره (8), سال (2016-12), صفحات (51-84)
  36. زهرا حجازی , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , نیازسنجی رئوس مطالب برنامه‌ی درسی دوره‌های تکمیلی علوم انسانی اسلامی: زمینه‌ای جهت بهبود و تقویت نظریه‌پردازی بر اساس مبانی دینی, مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی, دوره (21), شماره (70), سال (2017-5), صفحات (19-46)
  37. نسرین صادقی اول , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات پایه چهارم ابتدایی, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (26), سال (2017-8), صفحات (81-99)
  38. مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوسی , حمیده پاک مهر , هادی عباسی , میزان پاسخگویی برنامه درسی دین و زندگی دوره متوسطه و پیش دانشگاهی به نیازهای شناختی دانش آموزان, اندازه گیری تربیتی, دوره (6), شماره (21), سال (2015-12), صفحات (61-82)
  39. مقصود امین خندقی , صدیقه کاظمی , حمیده پاک مهر , سید محسن اصغری نکاح , ارزشیابی تجهیزات و امکانات محیط کارگاهی در برنامه درسی دوره متوسطه حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (25), سال (2017-6), صفحات (84-97)
  40. مریم فراست , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , نگرش و میزان ارتکاب دانش آموزان به تقلب و پیش بینی پذیری نگرش دانش آموزان به تقلب بر اساس برنامه درسی اجرا شده, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (7), شماره (17), سال (2017-4), صفحات (133-155)
  41. مرتضی مرادی دولیسکانی , محمود سعیدی رضوانی , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , شناسایی استانداردها و مؤلفه های اخلاق حرفه ای تدریس استادان دروس معارف اسلامی, فرهنگ در دانشگاه اسلامی, دوره (6), شماره (4), سال (2017-2), صفحات (473-494)
  42. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , بختیار شعبانی ورکی , نعمت الله موسی پور , ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایم های اجرای برنامه درسی, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (6), شماره (1), سال (2016-8), صفحات (46-68)
  43. فاطمه سادات جعفرنیا , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمدرضا جواهری , تحلیل کیفی محتوای کتب مقطع متوسطه از منظر گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه بر اساس آموزه های انقلاب اسلامی ایران, تربیت اسلامی, دوره (11), شماره (23), سال (2016-12), صفحات (1-24)
  44. مقصود امین خندقی , سکینه محبی امین , پیوند وثیق میان ارزشیابی و تصمیم‌گیری در الگوی سیپ: استفاده‌ی عملی ناصواب از الگوی سیپ، پیامد فهم نظری نادقیق آن, مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (3), شماره (5), سال (2014-8), صفحات (53-79)
  45. مرضیه دهقانی , مقصود امین خندقی , گذر از رویکرد دیسیپلینی به اجتماعی در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی (تحلیل وضعیت موجود و مطلوب از دید دبیران), پژوهش های آموزش و یادگیری, دوره (21), شماره (5), سال (2015-1), صفحات (19-36)
  46. معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , اشاعه استانداردهای ارزشیابی در گزارش پژوهش‌های ارزشیابی آموزشی: کاوشی در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (5), شماره (9), سال (2015-6), صفحات (101-128)
  47. عبدالحمید کم , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , علی مشهدی , تأثیر برنامه های درسی اوقات فراغت بر مهارت های فراغتی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (12), شماره (19), سال (2015-12), صفحات (128-141)
  48. مقصود امین خندقی , سیدعلی قادری , برنامه درسی پست مدرن در بوته نقد, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (5), شماره (1), سال (2015-8), صفحات (5-29)
  49. مقصود امین خندقی , فاطمه سادات جعفرنیا , چگونگی گفتمان سازی نظریه ولایت فقیه در محتوای برنامه های درسی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مطالعات انقلاب اسلامی, دوره (11), شماره (39), سال (2015-3), صفحات (139-158)
  50. مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , مهوش کاظمی قره چه , فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی, پژوهشنامه تربیتی-دانشگاه آزاد بجنورد, دوره (9), شماره (38), سال (2014-6), صفحات (95-116)
  51. مقصود امین خندقی , مهوش کاظمی قره چه , ارزشیابی کیفیت محتوای الکترونیکی از منظر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد, فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, دوره (4), شماره (4), سال (2014-8), صفحات (75-93)
  52. حسن اسلامیان , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , عدم انطباق تدریس دبیران دین و زندگی پایه سوم متوسطه با راهنمای تدریس, تربیت اسلامی, دوره (10), شماره (20), سال (2015-8), صفحات (7-27)
  53. مهوش کاظمی قره چه , مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , ارزیابی کیفیت مراحل تولید محتوای الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1390, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (3), شماره (3), سال (2014-11), صفحات (71-99)
  54. مقصود امین خندقی , مهوش کاظمی قره چه , تأثیر نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی بر مشارکت آنان در محیط آموزش الکترونیکی, پژوهش در نظام های آموزشی, دوره (7), شماره (21), سال (2013-9), صفحات (133-154)
  55. فرزانه دیمه کارحقیقی , مقصود امین خندقی , سید محسن اصغری نکاح , تبیین جهت گیری برنامه درسی معلّمان و کارشناسان دوره پیش و متوسطه حرفه ای آموزش و پرورش استثنائی براساس نوع نگرش به دانش آموزان کم توان ذهنی, روانشناسی افراد استثنایی, دوره (7), شماره (28), سال (2018-3), صفحات (159-185)
  56. مقصود امین خندقی , غلامعلی سیفی , توانمندیها و مهارتهای مؤثر و مورد نیاز برای تدریس در دانشگاه, پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش‌ عالی, دوره (22), شماره (69), سال (2014-3), صفحات (121-147)
  57. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , حاکمیت سنت دیسیپلین محوری بر جهت گیری‌های برنامه درسی تربیت هنری معلمان هنر دوره راهنمایی تحصیلی: چالش‌ها و آسیب ها, رویکردهای نوین آموزشی, دوره (8), شماره (17), سال (2014-3), صفحات (21-46)
  58. نرگس آهنچیان , بختیار شعبانی ورکی , محمود مهرمحمدی , مقصود امین خندقی , هیوریستیک‌ها و کار پوشه‌های حرفه‌ای استادان دانشگاه: بدیلی برای برنامه درسی آموزش عالی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (5), شماره (10), سال (2015-3), صفحات (114-153)
  59. مقصود امین خندقی , مرضیه جامه بزرگ , محمود سعیدی رضوانی , نیازسنجی شایستگی‌های حرفه‌ای هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بر مبنای مدل بوریچ و مدل تحلیل کوآدرانت, مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (1), شماره (2), سال (2013-2), صفحات (115-138)
  60. مقصود امین خندقی , سمیه بهمن آبادی , اخلاق در ارزشیابی: ارائه چارچوب مفهومی, اخلاق در علوم و فناوری, دوره (8), شماره (3), سال (2013-12), صفحات (80-92)
  61. مقصود امین خندقی , ملیحه رجائی , تأثیر سبک یادگیری دانشجویان بر سبک تدریس مرجّح آنان, روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی, دوره (9), شماره (28), سال (2013-9), صفحات (15-39)
  62. مقصود امین خندقی , محدثه سپندار , غلامعلی سیفی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , تاثیر خودارزیابی مستمر دانشجویان بر خودکارآمدی پژوهشی و پیشرفت تحصیلی آنان: عنصری مغفول در تدوین برنامه‌های درسی, اندیشه های نوین تربیتی, دوره (9), شماره (1), سال (2013-4), صفحات (51-76)
  63. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , آموزش معیارهای اخلاق پژوهش: ضرورتی انکار ناپذیر در برنامه‌های درسی آموزش عالی, اخلاق در علوم و فناوری, دوره (7), شماره (4), سال (2013-3), صفحات (19-30)
  64. صدیقه کاظمی , مقصود امین خندقی , احمد به پژوه , علی غنائی چمن آباد , پارادایم های حاکم بر تربیت ویژه از منظر جامعه‌شناسی علم, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (3), شماره (1), سال (2013-4), صفحات (111-136)
  65. غلامعلی سیفی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , میزان انطباق اهداف کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی با اسناد فرا دست آن, تعلیم و تربیت, دوره (30), شماره (117), سال (2014-4), صفحات (35-61)
  66. مرضیه دهقانی , مقصود امین خندقی , تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه درسی تربیت اجتماعی دوره راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب‌های درسی و اسناد مرتبط برنامه درسی, پژوهش های برنامه درسی, دوره (1), شماره (2), سال (2012-3), صفحات (131-176)
  67. مرضیه دهقانی , مقصود امین خندقی , حسین جعفری ثانی , محسن نوغانی دخت بهمنی , واکاوی الگوی مفهومی در حوزه برنامه درسی: نقدی بر پژوهشهای انجام شده با رویکرد طراحی الگو در برنامه درسی, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (1), سال (2011-9), صفحات (99-126)
  68. مقصود امین خندقی , علی اکبر عجم , تأملی بر پیوند نظری رویکردهای ارزشیابی آموزشی با الگوهای کیفیت آموزشی و تبیین پیامدهای آن بر حوزه عمل, نامه آموزش عالی, دوره (4), شماره (13), سال (2011-5), صفحات (47-73)
  69. مقصود امین خندقی , محمد علی گودرزی , طراحی نظام برنامه ریزی درسی منطقه ای برای آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (6), شماره (23), سال (2012-3), صفحات (76-109)
  70. مقصود امین خندقی , صدیقه کاظمی , ارزشیابی برنامه درسی راسته دوزی دوره متوسطه حرفه‌ای دانش آموزان کم توان ذهنی, کودکان استثنایی, دوره (11), شماره (2), سال (2011-8), صفحات (175-190)
  71. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد, اصول بهداشت روانی- Journal of Fundamentals of Mental Health, دوره (13), شماره (2), سال (2011-9), صفحات (114-123)
  72. مقصود امین خندقی , معصومه محمدحسین زاده , بررسی نگرش دانشجویان نسبت به یادگیری الکترونیکی, پژوهش در نظام های آموزشی, دوره (5), شماره (13), سال (2011-8), صفحات (141-152)
  73. مقصود امین خندقی , تحلیلی بر میزان اهمیت و بکارگیری دستاوردهای علمی حوزه برنامه درسی در نظام های آموزشی شرکت های صنعتی: فرصت ها و تهدیدها, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (5), شماره (19), سال (2011-3), صفحات (139-169)
  74. مقصود امین خندقی , مرضیه دهقانی , تاملی بر تمرکزگرایی، تمرکززدایی و رجعت مجدد به تمرکزگرایی و بررسی دلالت های آنها برای نظام برنامه درسی ایران: منظری جدید, مطالعات تربیتی و روانشناسی, دوره (11), شماره (2), سال (2011-2), صفحات (165-184)
  75. محمود مهرمحمدی , مقصود امین خندقی , مقایسه ایدئولوژی‌های برنامه درسی آیزنر با میلر: نگاهی دیگر, مطالعات تربیتی و روانشناسی, دوره (10), شماره (1), سال (2009-8), صفحات (27-45)

انگلیسی

  1. Aazam MohammadzadehGhasr , Maghsoud Amin Khandaghi , Morteza Karami , Saeed Javad Ghandili , Alireza Sadeghzadeh Ghamsari , A TRANSITION FROM MULTIDISCIPLINARY (PARALLEL) INTEGRATED APPROACH TO TRANSDISCIPLINARY APPROACH IN CURRICULUM OF ISLAMIC EDUCATION, Journal of Critical Reviews, Volume (7), No (1), Year (2020-12), Pages (857-865)
  2. mamdouh salameh , Morteza Karami , Behrooz Mahram , Maghsoud Amin Khandaghi , A Comparative Study of Employment Competencies of Undergraduate Course of Educational Sciences in Iran and Syria, Iranian Journal of Comparative Education, Volume (3), No (2), Year (2020-5), Pages (704-723)
  3. ahmadreza fazeli , Maghsoud Amin Khandaghi , Mahmood Saeedy Rezvani , Morteza Karami , STATUS AND ROLE OF OFFICIAL AND OPERATIONAL CURRICULUM IDEOLOGY IN CURRICULUM IMPLEMENTATION APPROACHES, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Volume (5), No (1), Year (2017-8), Pages (424-428)
  4. Maghsoud Amin Khandaghi , Ali Baraei , Studying the compatibility of Iran's New Primary School Curriculum with the Curriculum Change Principles, Modern Applied Science, Volume (11), No (7), Year (2017-8), Pages (13-19)
  5. ahmadreza fazeli , Maghsoud Amin Khandaghi , Mahmood Saeedy Rezvani , Morteza Karami , The Nature of Ideology and Explanation of Its Implications for Curriculum, Acta Medica Mediterranea, Year (2018-6)
  6. Maghsoud Amin Khandaghi , hamideh pakmehr , Critical thinking disposition: A neglected loop of humanities curriculum in higher education, Cypriot Journal of Educational Sciences, Volume (7), No (1), Year (2012-3), Pages (1-13)

مقالات ارایه شده در کنفرانس

فارسی

  1. محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , اهمیت اجرای درس پژوهی در دانشگاه , سومین همایش ملی روانشناسی تعلیم و تربیت و سبک زندگی , 2020-02-13
  2. ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
  3. ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری در دانشگاه های جهان , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
  4. کبری قبادی , محمود سعیدی رضوانی , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , نقش تمثیلات قرآنی در ارائه محتوای برنامه درسی پیام های آسمانی , هفتمین همایش علمی پژوهشی توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی ایران , 2021-02-13
  5. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , نقش رویکرد فطرت گرای توحیدی در تربیت دینی متربیان , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  6. هاجر تجاری مقدم , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , بررسی تطبیقی فطرت گرایی توحیدی از منظر صاحب نظران مسلمان , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  7. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مطالبه گری؛ رهیافتی انتقادی بر تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  8. مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مطالبه گری: نقطة عزیمتی برای تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی برآموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17
  9. سیدمسعود حسینی , مقصود امین خندقی , بررسی و تحلیل کتاب های درسی دانشگاهی انتشارات سمت رشته کارشناسی علوم تربیتی , همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی , 2017-12-21
  10. حمیده پاک مهر , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمود سعیدی رضوانی , خصیصه های عناصر برنامه درسی در رویکرد گفتمان سازانه با تاکید بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران , اولین همایش ملی تازه های تعلیم و تربیت در نظام آموزشی ایران , 2017-02-23
  11. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , نقش هیأت های نظارت و ارزیابی استانی در آموزش عالی , سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی , 2016-08-25
  12. زهرا وقاری زمهریر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوس , چیستی تکلیف و انواع آن , اولین همایش ملی و اولین همایش بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی مطالعات اجتماعی و فرهنگی , 2016-12-06
  13. راحله پوراسماعیل , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , نقش و جایگاه جهت گیری های برنامه درسی در فرایند رشد حرفه ای معلمان , اولین همایش ملی تربیت معلم , 2015-05-05
  14. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , غفلت از دانش عملی معلمان، عامل شکاف میان نظر و عمل در اجرای برنامه درسی , برنامه درسی در ایران؛ فاصله نظر و عمل , 2015-05-21
  15. زهرا وقاری زمهریر , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی , مرضیه موحدی محصل طوس , جستاری در تعریف‌ها و برداشت‌های صاحب‌نظران از مفهوم تربیت دینی , کنگره بین المللی علوم انسانی و مطالعات فرهنگی , 2016-11-04
  16. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , فراارزیابی از برنامه های هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان خراسان رضوی در مرحله طرح (واکاوی تحلیلی در فاصله انتظارات مطلوب تا وضعیت موجود) , سومین کنفرانس ملی و دهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2016-04-26
  17. زهره شاهسون قره غونی , مجتبی بذرافشان مقدم , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , رویکرد نظارتی در ارزیابی آموزش عالی: چالش ها و راهکارها , سومین کنفرانس ملی و دهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2016-04-26
  18. سارا محمدی , مقصود امین خندقی , قرابت مفاهیم ارزشیابی برنامه درسی، چالش پیشروی پژوهش در این حوزه , کنفرانس سالانه رویکردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی , 2015-12-25
  19. فریبا غلامی چهکند , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , واکاوی برنامه درسی اجرا شده درس انشا از منظر دانش آموزان و معلمان , سومین همایش زبان شناسی و آموزش زبان فارسی , 2016-03-01
  20. فاطمه سادات جعفرنیا , مقصود امین خندقی , سیدجواد قندیلی , محمدرضا جواهری , گفتمان سازی به مثابه رویکردی برای کاربرد اندیشه های کلان و بنیادین اسلامی در نظام تعلیم و تربیت , همایش ملی رویکردهای کاربردی و پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت , 2015-01-22
  21. کبری قبادی , محمود سعیدی رضوانی , سیدجواد قندیلی , مقصود امین خندقی , ضرورت کاوش در منبع قرآن و روایات به منظور کشف تمثیل های مناسب در کتاب های درسی (زمینه ای برای ایجاد نوآوری کتاب های درسی دین و زندگی) , همایش ملی تغییر در برنامه درسی دوره های آموزش و پرورش , 2014-03-05
  22. معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , غلامعلی سیفی , میزان اشاعه استانداردهای معیار دقت در ارزشیابی‌های درونی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
  23. معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فروگذارده ماندن فرا-ارزشیابی برنامه‌های بهبود کیفیت برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
  24. فاطمه وفائی , مقصود امین خندقی , بهروز مهرام , تاملی بر ابعاد انگیزشی موثر بر برنامه درسی میان رشته ای در آموزش عالی: کارآمدی فردی، جمعی و تیمی اعضای هیات علمی دانشگاه , اولین همایش ملی روان شناسی تربیتی , 2012-05-24
  25. مقصود امین خندقی , سمیه دشتی بقمچ , ارزیابی محتوای برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی مراکز تربیت معلم , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  26. مقصود امین خندقی , علی برائی , تاملی بردیدگاههای مختلف درخصوص حل مساله و فرایندهای آن درآموزش علوم وتبیین دلالت های آن برای برنامه درسی , همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام , 2011-07-11
  27. مقصود امین خندقی , کوکب زرقانی , تحلیلی بر وضعیت برنامه درسی علوم تجربی دوره ابتدایی ایران با مروی بر پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه , همایش بین المللی آموزش علوم و فناوری با تاکید بر جهان اسلام , 2011-07-11
  28. مقصود امین خندقی , علیرضا عقیلی , ارزیابی توانمندی مراکز تربیت معلم در پرورش معلمان با صلاحیت در حوزه تدریس , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  29. مقصود امین خندقی , عبدالحمید کم , بررسی تطبیقی برنامه درسی نظام تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران و ترکیه , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  30. مقصود امین خندقی , مرضیه جامه بزرگ , تأملی بر ابعاد محتوای مطلوب در برنامه های درسی تربیت معلم و مصادیق آن برای برنامه درسی نظام تربیت معلم ایران , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  31. مقصود امین خندقی , فاطمه وفائی , تحلیل و مقایسه برنامه های درسی آموزش الکترونیکی منطبق بر دو رویکرد رفتارگرایی و فرایندهای شناختی , چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2011-02-15
  32. مقصود امین خندقی , عبدالحمید کم , فرایند تولید برنامه درسی مجازی با تأکید بر تبیین ویژگی های محتوای مطلوب در دانشگاه , چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2011-02-15
  33. مقصود امین خندقی , اصغر ابراهیمی هرستانی , رویکردهای تحول در برنامه های درسی تربیت دینی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران: بررسی تحلیلی - نظری , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  34. مقصود امین خندقی , مرضیه نامخواه , فراتحلیلی بر فرصت ها و تهدیدهای برنامه درسی آموزش عالی بر اساس پژوهش ها و مطالعات انجام شده در این زمینه , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  35. مقصود امین خندقی , فاطمه وفائی , بررسی تطبیقی نظام برنامه درسی تربیت معلم در دو کشور ایران و آلمان , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  36. مقصود امین خندقی , مرضیه نامخواه , کاوشی در میزان توجه به موضوع برنامة درسی تربیت معلم در حوزة تخصصی برنامة درسی ایران , همایش برنامه درسی تربیت معلم , 2011-03-01
  37. مقصود امین خندقی , عبدالواسط اسدخانی , تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  38. مقصود امین خندقی , فاطمه کردافشاری , واکاوی تبیین عوامل مؤثر بر درگیری شناختی در محیط یادگیری الکترونیکی , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  39. مقصود امین خندقی , کوکب زرقانی , تحلیلی بر وضعیت روشهای تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی ایران و ارایه راهکارهایی برای ارتقای وضعیت موجود , سومین همایش ملی آموزش , 2011-05-18
  40. اعظم زرقانی , مقصود امین خندقی , تأملی بر مقتضیات سطوح تغییر در برنامه درسی , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
  41. مقصود امین خندقی , حمیده پاک مهر , فاطمه میردورقی , بررسی رابطه تفکر انتقادی و عزت نفس با سلامت روان در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد , اولین همایش کشوری تفکر انتقادی و نظام سلامت , 2011-02-22
  42. مقصود امین خندقی , مریم باغانی , ارزشیابی فراگیران در محیط آموزش الکترونیکی با مروری بر مدل GPAM_WATA , پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی , 2010-12-01
  43. مقصود امین خندقی , مهوش کاظمی قره چه , روندها و رویکردهای یادگیری مشارکتی در محیط آموزش الکترونیکی , پنجمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی , 2010-12-01
  44. مقصود امین خندقی , تحلیل فاصله استقلال کسب شده دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و حین برخورداری از تحصیلات و برنامه های درسی دانشگاه: پیامدها و چالش ها , اولین همایش ملی خانواده، دانشجو و دانشگاه , 2009-05-13
  45. مقصود امین خندقی , معصومه محمدحسین زاده , چالشها و دشواریهای ارزشیابی برنامه درسی مجازی در نظام آموزش عالی , سومین همایش کشوری کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی , 2010-02-17
  46. مقصود امین خندقی , مرضیه موحدی محصل طوسی , واکاوی ماهیت و جایگاه نقد در برنامه های درسی آموزش عالی: با تاکید بر حوزه علوم انسانی , نهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران , 2009-10-21
  47. مقصود امین خندقی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , غلامعلی سیفی , بررسی مقایسه ای نتایج خود ارزیابی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد با ارزیابی اساتید از آنان , نهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران , 2009-10-21
  48. مقصود امین خندقی , بررسی میزان آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای حضور در دوره های آموزش مجازی , کنگره استاد توانمند , 2009-05-05
  49. مقصود امین خندقی , بررسی نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش های مجازی , گنکره استاد توانمند , 2009-05-05
  50. مقصود امین خندقی , پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت , ایران در قرن 21 , 2001-11-13
  51. مقصود امین خندقی , در جستجوی نقشی متمایز برای فلسفه تعلیم و تربیت در پژوهش برنامه درسی: نقدی روش شناختی بر دیدگاه برزینکا , قلمرو برنامه درسی در ایران: ارزیابی وضع موجود و ترسیم چشم انداز مطلوب , 2008-03-05
  52. مقصود امین خندقی , مرضیه جوادی کوران ترکیه , محدثه سپندار , خودآگاهی از فعالیتها، برنامه ها و ظرفیت های فرهنگی دانشگاه: نقطه عزیمت برای سیاستگذاری در خصوص تعاملات خانواده و دانشگاه , اولین همایش ملی خانواده، دانشجو و دانشگاه , 2009-05-13
  53. مقصود امین خندقی , تمرکز زدایی در نظام برنامه ریزی درسی: راه حلی جهان شمول یا وابسته به موقعیت؟ , همایش تمرکز و عدم تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی , 2006-03-01