مقالات ارائه شده در مجلات
فارسی
- سمیه قاضی , مرتضی کرمی , صمد ایزدی , رفائیل آزادیان , بررسی اثربخشی آموزش تکلیف محور بر پرورش خلاقیت دانشجومعلمان, مطالعات برنامه درسی در تربیت و بالندگی معلم, دوره (1), شماره (1), سال (2025-3), صفحات (1-20)
- سمیه قاضی , مرتضی کرمی , صمد ایزدی , آموزش تکلیف محور، رویکردی اثربخش در پرورش مهارت تدریس(طراحی، اجرا، ارزشیابی), تعالی تعلیم و تربیت و آموزش, دوره (2), شماره (4), سال (2024-11), صفحات (1-19)
- حمیده لطفی , مرتضی کرمی , سعید صفایی موحد , Gregory M Francom , طراحی چارچوب مفهومی یادگیری غیر رسمی محیط کار مبتنی بر یادگیری تکلیف محور (TC-IWL), آموزش و توسعه منابع انسانی, دوره (11), شماره (41), سال (2024-9), صفحات (120-154)
- سمیه قاضی , مرتضی کرمی , صمد ایزدی , طراحی ، ساخت و اعتباریابی ابزار سنجش اثربخشی فرایند تدریس دانشجو معلمان برای اساتید کارورزی, مطالعات آموزشی و آموزشگاهی , دوره (12), شماره (4), سال (2024-3), صفحات (28-55)
- زهرا خسروی پور , یدالله مهرعلی زاده , حجت الله درفش , غلامحسین رحیمی دوست , مرتضی کرمی , واکاوی سیاستهای نابرابریآموزشی در شش برنامه توسعه در ایران, سیاستگذاری عمومی, دوره (9), شماره (3), سال (2024-2), صفحات (169-185)
- تکتم صنعتی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , احمدرضا اصغرپور ماسوله , عناصر برنامه درسی مطلوب برای توسعه کنشگری اجتماعی زنان از طریق آموزش و پرورش رسمی در ایران, اندیشه های نوین تربیتی, دوره (20), شماره (1), سال (2024-4), صفحات (1-10)
- اعظم بیک بشرویه , محمدرضا عباس زاده , محمود لاری دشت بیاض , مرتضی کرمی , شکاف آموزش حسابداری و نیازهای حرفه: بررسی سرفصلهای آموزشی با استفاده از روش تئوری داده بنیاد, بررسی های حسابداری و حسابرسی, دوره (30), شماره (3), سال (2023-10), صفحات (398-431)
- سمیه سالاری , علی اکبر امین بیدختی , مرتضی کرمی , چالش های برنامۀ آموزشی دورۀ دستیاری رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: یک مطالعۀ تحلیل محتوای کیفی, آموزش و اخلاق در پرستاری, دوره (12), شماره (1), سال (2023-4), صفحات (46-54)
- لیلا رضایی مقدم , محمدرضا آهنچیان , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , توسعه رهبری مدیران آموزشی در دنیای ووکا (VUCA), آموزش و توسعه منابع انسانی, دوره (10), شماره (37), سال (2023-10), صفحات (110-142)
- علیه متاجی نیمور , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , ابراهیم صالحی عمران , اخلاق و مسئولیت اجتماعی در برنامه درسی رشته آموزش و توسعه منابع انسانی, مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, دوره (16), شماره (1), سال (2023-7), صفحات (1-15)
- مجید دادمهر , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , صمد ایزدی , طراحی و اعتبارسنجی الگوی ارتباطی معلمان و نظام برنامه ریزی درسی در ایران, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (19), شماره (75), سال (2023-5), صفحات (1-20)
- زهرا اسلامیان , محمود سعیدی رضوانی , مرتضی کرمی , دیوید ایوانس , بررسی تفاوتهای فردی دانشآموزان از منظر دلالتهای نظری در طراحی برنامهدرسی, پژوهش های برنامه درسی, دوره (12), شماره (2), سال (2023-3), صفحات (28-51)
- مهدی محمودی , جهانگیر مسعودی , مرتضی کرمی , تبیین رویکرد روایی در رهبری آموزشی با تأکید بر آرای ریکور درباره روایت و زمان, جامعه شناسی سیاسی ایران, دوره (4), شماره (16), سال (2022-1), صفحات (2887-2910)
- علیه متاجی نیمور , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , ابراهیم صالحی عمران , جهت دهی به آینده: پیوند توسعه منابع انسانی و مسئولیت اجتماعی سازمان, مدیریت منابع انسانی پایدار, دوره (5), شماره (8), سال (2023-4), صفحات (16-32)
- نرگس صفدری , داود قرونه ء , مرتضی کرمی , ادراک تجربه زیسته مدیران مدارس از فرایند توسعه حرفه ای, رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, دوره (13), شماره (5), سال (2023-1), صفحات (95-106)
- سمیه سالاری , علی اکبر امین بیدختی , مرتضی کرمی , کاربست مدل چهارمولفه ای طراحی آموزشی و تاثیرآن بریادگیری،نگرش و عملکرد دستیاران رادیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد, کومش, دوره (24), شماره (5), سال (2022-2), صفحات (674-683)
- زهره یزدانی , مرتضی کرمی , داود قرونه ء , بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته مدیران مدارس از توسعه حرفهای: یک مطالعه کیفی, مدیریت منابع انسانی پایدار, دوره (4), شماره (6), سال (2022-9), صفحات (31-50)
- مقصود امین خندقی , اعظم محمدزاده قصر , مرتضی کرمی , علیرضا صادق زاده قمصری , سیدجواد قندیلی , نقد طبقه بندی های موجود از رویکردهای علم دینی, قرآن و علم, دوره (17), شماره (33), سال (2024-3), صفحات (235-262)
- مرضیه کهندل , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , محمود مهرمحمدی , طراحی چارچوبی برای تبیین هویت حرفهای معلمان ایرانی از منظر مناسبات قدرت, تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (149), سال (2022-4), صفحات (89-108)
- علی مهدوی خواه , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , حدودوثغور مشارکت دانش آموزان در برنامه درسی: تحلیل دیدگاه صاحبنظران, تعلیم و تربیت, دوره (1), شماره (153), سال (2023-6), صفحات (7-26)
- مرتضی کرمی , الگوهای طراحی برنامه درسی: طبقه بندی ارنشتاین و هانکینز, دانشنامه ایرانی برنامه درسی, دوره (1), شماره (1), سال (2021-12), صفحات (1-7)
- زهرا اسلامیان , محمود سعیدی رضوانی , مرتضی کرمی , دیوید ایونس , اجرای برنامه درسی مبتنی بر تفاوتهای فردی «دین و زندگی» در نظام آموزش و پرورش ایران؛ چالشها و راهکارها, تربیت اسلامی, دوره (16), شماره (38), سال (2022-1), صفحات (7-30)
- سید احمد واردی , ابراهیم صالحی عمران , حجت صفار حیدری , مرتضی کرمی , طراحی الگوی حرفه گرایی در دانشگاههای ایران, آموزش عالی ایران, دوره (12), شماره (3), سال (2020-12), صفحات (1-44)
- سلمان آل حسن , زهره شاه محمدی , مرتضی کرمی , آسیب شناسی نیازسنجی آموزش کارکنان با استفاده از الگوی سه شاخگی(مورد مطالعه: شهرداری مشهد), مطالعات مدیریت شهری, دوره (12), شماره (43), سال (2020-12), صفحات (39-51)
- مرتضی کرمی , یاسر گراوند , محمد کوهی , رابطهی ساده و چندگانهی محیطهای سازندگی با روحیهی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد, روانشناسی تربیتی-دانشگاه آزاد تنکابن, دوره (9), شماره (1), سال (2018-4), صفحات (109-93)
- اعظم محمدزاده قصر , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , تحلیل وضعیت موجود و شناسایی رویکرد بدیل محیط های یادگیری کارآموزی در برنامه های درسی مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد, آموزش مهندسی ایران, دوره (23), شماره (91), سال (2021-10), صفحات (55-72)
- نوری کعب عمیر , نسرین ارشدی , مرتضی کرمی , اثربخشی آموزش گروهی- مجازی «برنامه مداخلهای حمایت از نیازها» بر کامروایی نیازهای اساسی روانشناختی و بهزیستی کارکنان, پژوهش های کاربردی روانشناختی, سال (2021-11)
- مرتضی کرمی , نظریه فولن, دانشنامه ایرانی برنامه درسی, دوره (1), شماره (1), سال (2020-12), صفحات (1-7)
- محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فعالیت ها و ادراکات اعضای هیئت علمی در اجرای درس پژوهی به منظور بهبود کیفیت تدریس پژوهش, تدریس پژوهی, دوره (8), شماره (4), سال (2021-3), صفحات (184-204)
- آمنه ملامحمدی , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , مهناز معلم , ارزیابی برنامه درسی برخط: فراتحلیل از مولفه ها، معیارها و استانداردهای آموزش عالی, اندیشه های نوین تربیتی, سال (2020-7)
- الهام سادات سلیمانی , علی اکبر امین بیدختی , محمود نجفی , مرتضی کرمی , ارائه الگوی محیط های تسهیل کننده انتقال یادگیری در آموزش عالی با رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد, پژوهش های مدیریت منابع انسانی, دوره (10), شماره (4), سال (2021-3), صفحات (103-125)
- مرتضی کرمی , مجتبی حسینی , فروزان سادات هاشمی جزی , مهدی پوریزدیان محمدآباد , ارزشیابی اثربخشی برنامه های درسی ضمن خدمت معلمان براساس اصول آندراگوژی, پژوهش های برنامه درسی, دوره (10), شماره (1), سال (2020-9), صفحات (282-299)
- صادق زراع صفت , مرضیه دهقانی , رضوان حکیم زاده , مرتضی کرمی , کیوان صالحی , تجارب زیسته اعضای هیئتعلمی از برنامههای درسی توسعه حرفهای: یک الگوی مفهومی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (7), شماره (13), سال (2019-6), صفحات (177-206)
- زهرا وقاری زمهریر , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , چالشهای بازنگری و اجرای برنامههای درسی در دانشگاه فردوسی مشهد, پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی, دوره (25), شماره (1), سال (2019-6), صفحات (123-147)
- سیدعلی قادری , بهروز مهرام , محسن نوغانی دخت بهمنی , محمود سعیدی رضوانی , مرتضی کرمی , تجربه زیسته ذی نفعان نظام آموزشی در زلزله سر پل ذهاب از برنامه درسی اجرا شده در شرایط بحرانی, تعلیم و تربیت, دوره (37), شماره (3), سال (2021-12), صفحات (141-162)
- الهام سادات سلیمانی , علی اکبر امین بیدختی , محمود نجفی , مرتضی کرمی , تدوین الگوی شکل گیری انتقال یادگیری به محیط کار در برنامه های توسعه منابع انسانی, پژوهش در نظام های آموزشی, دوره (13), شماره (44), سال (2019-5), صفحات (37-51)
- مرتضی کرمی , سمیه حاتمی کیا , رویا پورحاجی , دانش محتوایی تدریس پژوهش؛ معیاری برای تدوین کتب درسی روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی, پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, دوره (23), شماره (45), سال (2019-12), صفحات (118-136)
- سیدعلی قادری , بهروز مهرام , محمود سعیدی رضوانی , محسن نوغانی دخت بهمنی , مرتضی کرمی , واکاوی نظریههای برنامهدرسی بر مبنای طبقهبندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامههایدرسی مبتنی بر شرایط بحران, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (7), شماره (13), سال (2019-12), صفحات (261-298)
- مرضیه کهندل , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , مهرمحمدی , بازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفه ای و هویت حرفه ای معلم از منظر مناسبات قدرت, پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت, دوره (8), شماره (2), سال (2019-3), صفحات (103-122)
- امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , تعهدات فرارشتهای در برنامه درسی دانشگاهی, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (6), شماره (12), سال (2018-12), صفحات (5-42)
- صادق زارع صفت , مرضیه دهقانی , رضوان حکیم زاده , مرتضی کرمی , کیوان صالحی , برنامه های درسی مغفول توسعه حرفه ای اعضاء هیئت علمی دانشگاه های ایران, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (9), شماره (17), سال (2018-9), صفحات (183-216)
- حسن اسلامیان , زهرا اسلامیان , مرتضی کرمی , مطالعة رابطه بین میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش توسط استادان با روحیة علمی دانشجویان, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (29), سال (2018-4), صفحات (132-147)
- مرتضی کرمی , حسین مومنی مهمویی , اکرم عابدیان اول , طاهره روضه , طراحی الگوی شایستگی مدرسان صنعت خودروسازی, آموزش و توسعه منابع انسانی, دوره (4), شماره (15), سال (2018-3), صفحات (1-24)
- صادق زارع صفت , مرضیه دهقانی , رضوان حکیم زاده , مرتضی کرمی , کیوان صالحی , چارچوب فعالیتهای یادگیری اعضای هیأت علمی در برنامه های درسی توسعه حرفه ای در رشته های علمی STEM, تدریس پژوهی, دوره (5), شماره (4), سال (2018-1), صفحات (99-122)
- غلامعلی سیفی , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , عوامل تسهیلبخش: پیشبین سطوح نهادینهسازی ارزشیابی توصیفی, مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, دوره (7), شماره (20), سال (2018-2), صفحات (7-32)
- امین بابادی , بختیار شعبانی ورکی , مقصود امین خندقی , مرتضی کرمی , برنامه درسی فرارشته ای مبتنی بر تحلیل لایه های علی: مفروضه های فلسفی، دلالت ها و مدلی برای آموزش, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (8), شماره (16), سال (2018-2), صفحات (7-34)
- کلثومه شجاع , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , مجتبی نادی , ارزشیابی اثربخشی برنامه های آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد, آموزش و توسعه منابع انسانی, دوره (4), شماره (12), سال (2017-5), صفحات (105-126)
- مهدی حسین پناه , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , حسین کارشکی , ارزیابی میزان هم خوانی برنامه های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگی های پژوهشی, مطالعات برنامه درسی, دوره (11), شماره (44), سال (2017-5), صفحات (141-164)
- مهدی حسین پناه , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , حسین کارشکی , طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (5), شماره (10), سال (2017-3), صفحات (155-194)
- عبدالمجید دهقان , بهروز مهرام , مرتضی کرمی , ارزشیابی برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان از حیث تربیت معلم پژوهشگر (مورد: پردیس های شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد), مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (7), شماره (13), سال (2017-1), صفحات (78-100)
- مرتضی کرمی , زهرا حجازی , سیدمحمدصادق طباطبائی , گرایش های موضوعی غالب و غایب در کتابهای درسی دانشگاهی رشته مطالعات برنامه درسی در ایران و جهان, پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی, دوره (1), شماره (37), سال (2016-3), صفحات (25-53)
- حمیده لطفی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , کاربست آموزش در دانشگاه فردوسی مشهد: شناسایی عوامل مربوط به ویژگی های فراگیر و فرایند آموزش, آموزش و ارزشیابی, دوره (9), شماره (35), سال (2016-11), صفحات (37-63)
- زهرا فیروزی , مرتضی کرمی , محمود سعیدی رضوانی , حسین کارشکی , مقایسە اثربخشی مدلهای طراحی آموزشی سازنده گرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیط های یادگیری مسئله محور در آموزش ضمن خدمت معلمان, نظریه و عمل در برنامه درسی, دوره (3), شماره (6), سال (2016-3), صفحات (53-70)
- حسین اسفندیاری گیسور , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , کاربست و ارزیابی اثربخشی مدل آندراگوژی نولز در برنامههای آموزش مدیران, آموزش و توسعه منابع انسانی, دوره (3), شماره (8), سال (2016-6), صفحات (143-167)
- احمد رجبی باغدار , بهروز مهرام , حسین کارشکی , مرتضی کرمی , جایگاه پرورش خلاقیت در برنامه درسی قصد شده آموزش و پرورش دوره ابتدایی جمهوری اسلامی ایران: هست ها و باید ها, مطالعات روان شناسی تربیتی, دوره (2), شماره (22), سال (2016-3), صفحات (71-94)
- مرتضی کرمی , کبری قبادی , صفیه حدادی , ارزیابی اثربخشی بکارگیری مدل طراحی آموزشی دیک و کری در آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه, پژوهش های برنامه درسی, دوره (6), شماره (1), سال (2016-9), صفحات (21-38)
- امین بابادی , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , شناسایی گونه های غالب و غایب تلفیق دربرنامه درسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی, پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی, دوره (23), شماره (28), سال (2015-12), صفحات (67-83)
- زکیه عادلی پور , مرتضی کرمی , ارزیابی کیفیت نرمافزارهای آموزشی دوره ابتدایی بر اساس اصول اولیه آموزش مریل, آموزش و ارزشیابی, دوره (8), شماره (32), سال (2016-3), صفحات (79-91)
- حمیده لطفی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , شناسایی عوامل غیرآموزشی موثر بر بکارگیری آموزش ها در سازمان: محیط سازمان و عوامل فراسازمانی, پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی, دوره (6), شماره (1), سال (2016-4), صفحات (211-236)
- آمنه سیلانه , مرتضی کرمی , محمود سعیدی رضوانی , توسعه شایستگی های کارآموزان فنی و حرفه ای از طریق کاربست رویکرد کل نگر مبتنی بر مدل چهارمولفه ای(4C/ID), مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (4), شماره (8), سال (2016-3), صفحات (135-158)
- مینا رضازاده , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , تحلیل وضعیت موجود و شناسایی چالش های پیش روی تحقق وضعیت مطلوب آموزش مدیران در شرکت های بزرگ وابسته به صنعت خودروسازی شهر مشهد, مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, دوره (8), شماره (14), سال (2015-9), صفحات (43-66)
- عبدالحمید کم , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , علی مشهدی , تأثیر برنامه های درسی اوقات فراغت بر مهارت های فراغتی دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهـد, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (12), شماره (19), سال (2015-12), صفحات (128-141)
- آمنه سیلانه , مرتضی کرمی , مهارت آموزی ضرورت آموزش فنی و حرفه ای در محیط های یادگیری کل نگر, مهارت آموزی, دوره (3), شماره (9), سال (2014-12), صفحات (93-115)
- زهرا فیروزی , مرتضی کرمی , محمود سعیدی رضوانی , حسین کارشکی , بررسی اثربخشی روش دیوید مریل در آموزش ضمن خدمت معلمان, مطالعات آموزش و یادگیری, دوره (7), شماره (1), سال (2015-9), صفحات (49-70)
- مرتضی کرمی , آمنه سیلانه , اثربخشی مدل طراحی آموزشی چهار مولفه ای در بهبود واکنش و یادگیری کارکنان صنعت خودروسازی, آموزش مهندسی ایران, دوره (16), شماره (63), سال (2015-9), صفحات (119-139)
- سیدعلی قادری , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , محمد امین ترابی زاده , بررسی ابعاد و چالشهای اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان, مهارت آموزی, دوره (2), شماره (7), سال (2014-5), صفحات (121-136)
- احمدرضا فاضلی , مرتضی کرمی , تجارب دانشجویان تربیت معلم از طراحی آموزشی بر اساس رویکرد ساختن گرایی : (مطالعه موردی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی تربیت معلم شهید بهشتی مشهد), پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (12), شماره (18), سال (2015-4), صفحات (140-150)
- مجید بهلول , رضوان حسین قلی زاده , مرتضی کرمی , نقش عوامل فردی، سازمانی و فنی در پیش بینی باورهای رفتاری، هنجاری و کنترلی معلمان نسبت به اشتراک دانش, تعلیم و تربیت, شماره (123), سال (2015-7), صفحات (137-155)
- مرتضی کرمی , هانیه حاجی زاده , تحلیل برنامه درسی قصد شده و اجرا شده دوره راهنمایی براساس مولفه های آموزش صلح یونسکو, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (42), سال (2014-10), صفحات (92-109)
- حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , حمیده پاک مهر , شناسایی الگوی تلفیق برنامه درسی علوم انسانی و فاصله آن با وضعیت مورد انتظاردانشجویان، بر اساس دیدگاه فوگارتی, مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی, دوره (5), شماره (4), سال (2013-12), صفحات (119-134)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , علی مشهدی , رابطه خودکارآمدی معلمان با کیفیت زندگی در مدرسه، انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان, روانشناسی تربیتی-دانشگاه آزاد تنکابن, دوره (3), شماره (2), سال (2012-9), صفحات (54-63)
- سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , پگاه مسنن مظفری , بررسی میزان آموزش سازنده گرا بر میزان رضایت و یادگیری شرکت کنندگان در دوره های آموزش مداوم پزشکی مبتنی بر وب, رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, دوره (5), شماره (2), سال (2015-2), صفحات (1-24)
- مرتضی کرمی , مجتبی تجری , حمیده پاک مهر , افزایش اثربخشی برنامه درسی مهارت های زندگی از طریق خلق محیط های یادگیری سازنده گرا (مورد مهارت مدیریت خشم), روانشناسی تربیتی-دانشگاه علامه طباطبایی, دوره (9), شماره (29), سال (2013-12), صفحات (1-22)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , مریم سادات سید شریفی , تاثیرالگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانش آموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی دردوره ابتدایی, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (3), شماره (40), سال (2014-5), صفحات (89-98)
- سیروس منصوری , مرتضی کرمی , میمنت عابدینی , بررسی کاربرد روش تدریس مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی در آموزش عالی: مطالعه موردی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران, پژوهش های برنامه درسی, دوره (2), شماره (1), سال (2013-3), صفحات (101-118)
- مرتضی کرمی , ابراهیم صالحی عمران , هاجر خشنودی فر , نیاز سنجی آموزشی مدیران شرکت برق منطقه ای مازندران مبتنی بر الگوی شایستگی, مطالعات برنامه ریزی آموزشی, دوره (1), شماره (2), سال (2013-3), صفحات (99-114)
- مرتضی کرمی , ضیاءالدین سالاری , تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت, علوم تربیتی - شهید چمران اهواز, دوره (6), شماره (2), سال (2014-3), صفحات (63-80)
- مرتضی کرمی , حمیده پاک مهر , علیرضا عقیلی , گرایش به تفکر انتقادی، یادگیری خود تنظیمی و موفقیت تحصیلی در بستر الگوی تدریس کاوشگری, تعلیم و تربیت, دوره (29), شماره (112), سال (2014-2), صفحات (63-83)
- مرتضی کرمی , ملیحه رجایی , مرضیه نامخواه , بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در معلمان مقطع متوسطه و نقش آن در سبک تدریس آنان, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (40), سال (2014-4), صفحات (29-42)
- زهرا فیروزی , مرتضی کرمی , حسین کارشکی , محمود سعیدی رضوانی , تاثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مساله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامه های آموزش ضمن خدمت معلمان, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (39), سال (2014-1), صفحات (36-52)
- حمیده پاک مهر , فاطمه میردورقی , علی غنائی چمن آباد , مرتضی کرمی , رواسازی، اعتبار یابی و تحلیل عاملی مقیاس گرایش به تفکر انتقادی ریکتس در مقطع متوسطه, اندازه گیری تربیتی, دوره (4), شماره (11), سال (2013-4), صفحات (34-53)
- مرتضی کرمی , منصوره ایران نژاد , زهرا جعفری کرفستانی , وضعیت موجود و چشم انداز مطلوب کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش عالی, پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی, دوره (2), شماره (20), سال (2013-8), صفحات (23-48)
- مرتضی کرمی , آمنه سیلانه , حمیده پاک مهر , فرهنگ و برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (7), شماره (26), سال (2012-12), صفحات (127-148)
- مرتضی کرمی , هدی فتاحی , تغییر برنامه درسی آموزش عالی: مورد برنامهی درسی دورهی کارشناسیارشد برنامهریزی آموزشی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (4), شماره (7), سال (2013-9), صفحات (7-28)
- مرتضی کرمی , طراحی و سنجش تاثیر محیط های یادگیری سازنده گرا بر رضایت، نگرش و یادگیری در آموزش عالی(مورد درس روابط انسانی در سازمان های آموزشی), آموزش عالی ایران, دوره (5), شماره (1), سال (2013-6), صفحات (23-50)
- مرتضی کرمی , سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , گونه های غالب و غایب فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی و چالش های پیش روی آن, گام های توسعه در آموزش پزشکی, دوره (10), شماره (2), سال (2013-7), صفحات (65-81)
- مرتضی کرمی , سمیه بهمن آبادی , آرزو اسمعیلی ایولی , ساختار تصمیم گیری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی:دیدگاه اعضای هیات علمی و متخصصین برنامه درسی, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (7), شماره (2), سال (2012-12), صفحات (92-104)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , علی مشهدی , بررسی میزان آموزش مهارت های اشتغال زای مورد نیاز بازار کار در برنامه های درسی کارشناسی ناپیوسته حسابداری، مهندسی عمران و صنایع غذایی, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (7), شماره (2), سال (2012-10), صفحات (60-72)
- مرتضی کرمی , اعظم محمدزاده قصر , معصومه افشاری , تاثیر روش تدریس مشارکتی بر گروه گرایی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه در شهر مشهد, پژوهش در برنامه ریزی درسی, دوره (2), شماره (6), سال (2012-9), صفحات (94-106)
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , عوامل بازدارنده ی استفاده از دوره های یادگیری الکترونیکی آموزش مداوم در مشمولین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد, آموزش در علوم پزشکی, دوره (12), شماره (5), سال (2012-8), صفحات (377-386)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , سعید تیموری , بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی, روانشناسی تربیتی-دانشگاه آزاد تنکابن, دوره (5), شماره (5), سال (2011-4), صفحات (65-80)
- مرتضی کرمی , آموزش مدیران با الگوی شایستگی, تدبیر, دوره (179), شماره (18), سال (2007-4), صفحات (24-27)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , کاربست رویکرد ساخت وسازگرایی در آموزش وپرورش, پژوهشنامه تربیتی-دانشگاه آزاد بجنورد, دوره (11), شماره (11), سال (2007-7), صفحات (132-154)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , ارزشیابی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد ساخت وسازگرایی راهبردی نوین در ارزشیابی برنامه درسی دردوره ابتدایی, پژوهشنامه تربیتی-دانشگاه آزاد بجنورد, دوره (10), شماره (2), سال (2007-4), صفحات (162-188)
- مرتضی کرمی , بررسی تاثیر کاربست برنامه درسی مساله محور در آموزش تخصصی اپراتورهای تولید صنعت خودروسازی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (19), شماره (5), سال (2011-2), صفحات (89-113)
- هاشم فردانش , مرتضی کرمی , شناسایی الگوی طراحی آموزشی مطلوب جهت آموزش صنعتی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (8), شماره (8), سال (2008-5), صفحات (106-131)
- مرتضی کرمی , هاشم فردانش , عباس عباس پور , مهناز معلم , مقایسه اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی سیستمی و سازنده گرا در آموزش مدیران, مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی, دوره (3), شماره (3), سال (2009-11), صفحات (9-30)
- مرتضی کرمی , حسین مومنی مهمویی , بازار کار جهانی و تاثیر آن بر طراحی برنامه درسی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (21), شماره (6), سال (2011-8), صفحات (67-100)
- حسین مومنی مهموئی , مرتضی کرمی , علی مشهدی , بررسی نقش عوامل کاهش دهنده فاصله بین برنامه درسی قصدشده، اجراشده و تجربه شده در آموزش عالی, مطالعات برنامه درسی آموزش عالی, دوره (2), شماره (2), سال (2011-2), صفحات (90-110)
انگلیسی
- Zahra Vaqari Zamharir , Morteza Karami , جمشید جمالی , Mahmood Saeedy Rezvani , An appropriate double blended learning environment based on the 4C/ID model to develop design thinking mindset, Thinking Skills and Creativity, Volume (56), Year (2025-1)
- Hamideh Lotfi , Morteza Karami , سعید صفایی محد , گرگوری م. فرانکم , What is informal workplace learning: a qualitative meta-synthesis, Journal of Workplace Learning, Volume (37), No (2), Year (2025-1), Pages (1-23)
- Morteza Karami , talieh saeidi Rezvani , A phenomenological study of faculty members' beliefs about teaching-learning process, Journal of Applied Research in Higher Education, Year (2024-12)
- Morteza Karami , Noorieh Hashemi , Jeroen Van Merrienboer , From obese to lean curriculum: exploring students’ experiences about developing competencies in medical education, Frontiers in Medicine, Volume (11), Year (2024-5)
- saeideh sadat mousavi , Morteza Karami , سید محمد میراسکندری , شهرام صمدی , Effects of a Novel Blended Virtual Reality and Clinical Learning Environment on the Learning Transfer of Anesthesiology Residents, Acta Medica Iranica, Volume (61), No (9), Year (2024-2), Pages (539-546)
- , Ali Akbar Amin Beydokhti , Morteza Karami , پروانه لایق , مسعود مهدوی راشد , مژگان محمودیان , Design and Validation of Professional Development Environment Model Based on Task-Centered Approach in Medical Education, Sage Open, Volume (13), No (4), Year (2023-12), Pages (1-12)
- nafiseh taghizadeh kerman , Seyyed Kazem Banihashem , Morteza Karami , Erkan Er , Stan van Ginkel , Omid Noroozi , Online peer feedback in higher education: A synthesis of the literature, Education and Information Technologies, Volume (28), No (11), Year (2023-11), Pages (1-51)
- Majid Dadmehr , Morteza Karami , Behrooz Mahram , صمد ایزدی , Teachers’ Lived Experiences of Communication in Curriculum Planning and Implementation in a Centralized Educational System, International Journal of Educational Reform, Year (2023-11)
- azam hoseinzadeh , Morteza Karami , Mehrnaz Sadat Rezvanian , Mahmood Saeedy Rezvani , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Jeroen Van Merrienboer , Developing media literacy as complex learning in secondary schools: the effect of 4C/ID learning environments, Interactive Learning Environments, Volume (32), No (10), Year (2023-8), Pages (5978-5993)
- - - , Morteza Karami , Mohamad Reza Ahanchian , Razvan Hosseingholizadeh , A comparative study of the professional development processes of Iranian and British school principals, Iranian Journal of Comparative Education, Volume (6), No (1), Year (2023-3), Pages (1-20)
- saeideh sadat mousavi , Morteza Karami , Seyed Mohammad Mireskandari , Shahram Samadi , Effects of Virtual Reality Technology on Knowledge, Attitudes, and Skills of Anesthesia Residents, Archives of Anesthesiology and Critical Care, Volume (8), No (5), Year (2022-10), Pages (178-185)
- nafise taghi zadeh , Omid Norouzi , Seyed Kazem Bani Hashem , Morteza Karami , Harm J.A. Biemans , Online peer feedback patterns of success and failure in argumentative essay writing, Interactive Learning Environments, Volume (32), No (2), Year (2022-6), Pages (614-626)
- Noori Kaabomeir , Kamran Mazhari , Nasrin Arshadi , Morteza Karami , How supervisors can support employees\\\\\\\' needs and motivation? an experimental study based on SDT, Current Psychology, Volume (31), No (1), Year (2022-3), Pages (1-13)
- Morteza Karami , Noorieh Hashemi , Jeroen van Merrienboer , Medical educators’ beliefs about learning goals, teaching, and assessment in the context of curriculum changes: a qualitative study conducted at an Iranian medical school, BMC Medical Education, Volume (21), No (1), Year (2021-8)
- Somayeh Salari , Aliakbar Aminbeidokhti , Morteza Karami , Curriculum evaluation based on professional competence (A Case Study of Radiology Residents of Mashhad University of Medical Sciences), Future of Medical Education Journal, Year (2021-5)
- Aazam MohammadzadehGhasr , Maghsoud Amin Khandaghi , Morteza Karami , Saeed Javad Ghandili , Alireza Sadeghzadeh Ghamsari , A TRANSITION FROM MULTIDISCIPLINARY (PARALLEL) INTEGRATED APPROACH TO TRANSDISCIPLINARY APPROACH IN CURRICULUM OF ISLAMIC EDUCATION, Journal of Critical Reviews, Volume (7), No (1), Year (2020-12), Pages (857-865)
- Afraa Arfi , Behrooz Mahram , Rim Soleimoon , Morteza Karami , A comparative study of the evaluation system of primary education in Syria with Iran, Iranian Journal of Comparative Education, Volume (4), No (2), Year (2021-6), Pages (1117-1137)
- Noori Kaabomeir , Nasrin Arshadi , Kioumars_Beshlideh , Abdolzahra Naami , Morteza Karami , Testing a Model of Some Outcomes of Perceived Supervisor Need Support, Based on SDT, International Journal of Psychology, Volume (14), No (1), Year (2020-8), Pages (279-309)
- mamdouh salameh , Morteza Karami , Behrooz Mahram , Maghsoud Amin Khandaghi , A Comparative Study of Employment Competencies of Undergraduate Course of Educational Sciences in Iran and Syria, Iranian Journal of Comparative Education, Volume (3), No (2), Year (2020-5), Pages (704-723)
- Mehri Yavari , Morteza Karami , Mahmood Saeedy Rezvani , حسین کریمی مونقی , Analysis of M.D. Learning Environment Regarding Attention to Education Personal Development Competency, Future of Medical Education Journal, Volume (9), No (4), Year (2019-12), Pages (55-63)
- seyedali ghaderi , Behrooz Mahram , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Mahmood Saeedy Rezvani , Morteza Karami , Representation of Crises in Coursebooks of the Public Education System: A Study Based on Content Analysis, آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, Volume (7), No (4), Year (2019-9), Pages (9-24)
- ahmadreza fazeli , Maghsoud Amin Khandaghi , Mahmood Saeedy Rezvani , Morteza Karami , STATUS AND ROLE OF OFFICIAL AND OPERATIONAL CURRICULUM IDEOLOGY IN CURRICULUM IMPLEMENTATION APPROACHES, Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, Volume (5), No (1), Year (2017-8), Pages (424-428)
- Noorieh Hashemi , Morteza Karami , Mohamad Reza Ahanchian , راگر چوالییر , Applying Human Performance Technology for Performance Improvement in Afghanistan High Schools, Performance Improvement, Volume (56), No (9), Year (2017-12)
- Morteza Karami , talieh saeidi Rezvani , Marzieh Haghayeghi , FACTOR STRUCTURE AND PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE INDEX OF ETHICS IN EDUCATIONAL ASSESSMENTS PROCESS OF COLLEGE STUDENTS, CEPAL Review, Volume (1), No (121), Year (2017-10), Pages (2966-2970)
- ahmadreza fazeli , Maghsoud Amin Khandaghi , Mahmood Saeedy Rezvani , Morteza Karami , The Nature of Ideology and Explanation of Its Implications for Curriculum, Acta Medica Mediterranea, Year (2018-6)
- Morteza Karami , Hamideh Pakmehr , alireza aghili , Teaching strategies and developed critical thinking disposition: Intrinsic motivation, or group feedbacks, International Journal of Educational and Psychological Researches, Volume (1), No (2), Year (2015-6), Pages (135-138)
مقالات ارایه شده در کنفرانس
فارسی
- زهرا خسروی پور , یداله مهرعلی زاده , حجت اله درفش , غلامحسین رحیمی دوست , مرتضی کرمی , مدارس دولتی و خصوصی: تقویت یا تضعیف برابری آموزشی با ساختارهای متفاوت , بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران: برنامه درسی و عدالت , 2024-12-11
- مهرنازسادات رضوانیان , مرتضی کرمی , چگونه الگوی برنامه درسی کل نگر با رویکرد تکلیف محور می تواند به عدالت آموزشی در حوزه فنی و حرفه ای منجر شود؟ , بیستمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران: برنامه درسی و عدالت , 2024-12-11
- مرتضی کرمی , مهرنازسادات رضوانیان , ویژگی های برنامه درسی کل نگر در آموزش فنی و حرفه ای، طرحی برای آینده روشن , سومین ملی برنامه درسی و اشتغال: پرورش شایستگی های اشتغال پذیری , 2024-11-20
- فاطمه فرج پور بناب , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , ایده ای برای پرورش شایستگی های اشتغال پذیری فنی و عمومی در برنامه های درسی , سومین همایش برنامه درسی و اشتغال؛ پروش شایستگیهای اشتغال پذیری , 2024-11-20
- سمیه حاتمی کیا , زهره گله دارکاخکی , مرتضی کرمی , اثربخشی برنامه مدارس مروج سلامت بربهداشت روان و خودکارآمدی دانش آموزان مدارس متوسطه اول , چهارمین همایش ملی روان شناسی تربیتی شناختی , 2020-02-18
- مرتضی کرمی , پیوند برنامه درسی دانشگاهی با جامعه , پیوند آموزش با جامعه، سازمان و صنایع(چالش ها و راهکارها) , 2023-12-20
- سعیده سادات موسوی , مرتضی کرمی , تجربه زیسته نفعان ذی آموزش الکترونیکی نسبت به یادگیری های محیط مجازی در دانشگاه علوم پزشکی , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- علی برائی , مرتضی کرمی , یادگیری از طریق عمل: اثربخشی روشهای آموزش فعال در مراکز صنعتی , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- نوریه هاشمی , مرتضی کرمی , کاربست بازنگری دورهای بستر مناسب جهت پیوند برنامه درسی و کارآفرینی در دانشگاههای افغانستان , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- خدیجه فتحی پور , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , باورهای معلمان درباره مسؤولیت آنان , هشتمین کنگره بین المللی علوم روان شناختی و آموزشی , 2023-07-22
- محدثه حاجیان , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , اهمیت اجرای درس پژوهی در دانشگاه , سومین همایش ملی روانشناسی تعلیم و تربیت و سبک زندگی , 2020-02-13
- مرتضی کرمی , متانت فرهادی لطف آبادی , مرضیه مومن , تجربه زیسته معلمان پژوهنده در مساله یابی و حل مساله در فرایند اقدام پژوهی , ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی تربیت معلم , 2023-05-04
- مرتضی کرمی , مسئولیت اجتماعی انجمن مطالعات برنامه درسی ایران , برنامه درسی و مسئولیت اجتماعی , 2023-02-22
- حسین جعفری ثانی , میترا دهنوی , مرتضی کرمی , تجربیات معلمان از آماده سازی آنان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران , ششمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی تربیت معلم , 2023-05-04
- زهرا حجازی , مرتضی کرمی , اهداف و مفاهیم اساسی برنامه درسی تربیت جنسی دوره ابتدایی در پرتو چشم انداز جهانی , همایش برنامه درسی دوره ابتدایی: چالشها و چشماندازهای ایرانی، جهانی , 2020-11-18
- لیلا رضایی مقدم , محمدرضا آهنچیان , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , شایستگی شبکه سازی دانش آموختگان رشته مدیریت آموزشی: ضرورتی در عصر پساکرونا , همایش ملی هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پساکرونا , 2022-03-09
- ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری دوره کارشناسی علوم تربیتی در سوریه , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- ممدوح سلامه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , مقصود امین خندقی , شایستگی های اشتغال پذیری در دانشگاه های جهان , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- مرتضی کرمی , از برنامه درسی دانش افزا تا برنامه درسی شایستگی پرور: , دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2021-11-09
- متانت فرهادی لطف آبادی , آمنه محمدزاده , سمیه عجمی , مرتضی کرمی , طراحی انگیزشی آموزش بعد فرو گذارده محیط های یادگیری الکترونیکی , همایش ملی فرصت ها و ضرورت های آموزش مجازی , 2021-03-10
- عاطفه سالاری فورک , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , لیلا رضایی مقدم , مؤلفههای تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- عاطفه سالاری فورک , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , لیلا رضایی مقدم , مؤلفههای تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- مهرنازسادات رضوانیان , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , شناسایی مؤلفهها و شاخصهای شایستگی تدریس معلمان مبتنی بر دیدگاههای آیندهنگرانه جهانی , اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02
- مرتضی کرمی , پرورش شایستگی های حرفه ای در محیط های یادگیری الکترونیکی تکلیف محور , همـایش ملی چـالش های یادگیـری الکتـرونیکی در آمـوزش عـالی , 2020-07-20
- مرتضی کرمی , برنامه درسی و آموزش سواد رسانه ای: از درس مجزا تا محیط یادگیری کل نگر , برنامه درسی و مسائل اجتماعی , 2020-02-19
- الهه حسین پور یزدانی , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , مؤلفههای تدریس در موقعیتهای یاددهی-یادگیری روییدنی , دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی- یادگیری در دوره ابتدایی , 2020-04-16
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , برنامه توسعه فردی بدیل مناسب جهت توسعه حرفه ای اعضای هییت علمی , سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی , 2017-02-02
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , کاربست برنامه توسعه فردی جهت توسعه حرفه ای منابع انسانی سازمان , سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی , 2017-02-02
- زهرا آهنی , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , بهبود عملکرد پژوهشی اعضای هیات علمی علوم انسانی و شناسایی مداخلات اثربخش , پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی , 2017-02-07
- نوریه هاشمی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , بهبود عملکرد مدارس در بستر بهکارگیری تکنولوژی عملکرد انسانی , پنجمین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین , 2016-09-15
- نوریه هاشمی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , تکنولوژی عملکرد انسانی بدیل مناسب جهت توسعه حرفه ای معلمان , پنجمین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین , 2016-09-15
- حمید دانشمند , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , بررسی وضعیت ایفای نقش مربیگری عملکرد سرپرستان(مورد: شرکت ایران خودرو خراسان) , سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی , 2016-08-25
- سارا محمدی , مرتضی کرمی , محمود سعیدی رضوانی , محیط کاری: حلقه مفقوده در اثربخشی آموزشهای سازمانی , دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی , 2016-01-28
- زهره یزدانی , مرتضی کرمی , توسعه رهبری آموزشی: الگوها، روش ها و اثرات توسعه حرفه ای مدیران مدارس , ششمین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی و علوم تربیتی و روانشناسی , 2019-12-18
- مهدی پوریزدیان محمدآباد , مرتضی کرمی , ارزیابی نظام های رتبه بندی دانشگاه ها جهت ارزیابی عملکرد پژوهشی دانشگاه با رویکرد تعالی سازمانی , نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه , 2019-07-05
- محدثه گل حسنی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , آموزش ترکیبی، راهبردی اثربخش در ارایه ی آموزش های سازمانی , سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی , 2017-02-02
- محدثه گل حسنی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , نقش آموزش های حین کار در بهبود کیفیت آموزش های سازمانی , سومین کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی , 2017-02-02
- مرضیه کهندل , مرتضی کرمی , نقش محیط های حرفه ای کارکنان در برنامه ریزی توسعه حرفه ای آنان , کنفرانس بین المللی روانشناسی،مشاوره، تعلیم و تربیت , 2017-12-21
- سارا نخعی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , ابعاد مدل شایستگی مدیران آموزشگاهی , اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران , 2018-09-11
- سارا نخعی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , دامهای فرهنگی فراروی توسعه شایستگی ها در مدیریت آموزشی , اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ایران , 2018-09-11
- مرتضی کرمی , حدیث کرمی قلعه جوق , طراحی محیط های یادگیری کل نگر؛ بدیل مناسب برای پرورش شایستگی حرفه ای مدرسان , اولین کنفرانس ملی یافته های نوین در حوزه یاددهی و یادگیری , 2019-02-21
- فرزانه یگانه کالشور , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , شناسایی استراتژی های توسعه مدیران در راستای طرح جانشین پروری , نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه , 2019-07-05
- سیده شوکت ضیاء قریشی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , تحلیلی بر ماهیت یادگیری غیررسمی محیط کار راهبردی فروگذار در توسعه مدیران , نخستین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه , 2019-07-05
- آمنه ملامحمدی , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , ارزیابی طراحی برنامه درسی برخط بر اساس نگرش دانشجویان دانشگاههای تهران , دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی , 2019-06-12
- مرضیه کهندل , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , در جستجوی الگوی اثربخش آموزش ضمن خدمت معلمان , اولین همایش ملی مدیریت، علوم تربیتی، روانشناسی و مطالعات آموزش و پرورش , 2016-03-10
- مرضیه کهندل , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , اصلاح مقررات و بهبود ساختار آموزش ضمن خدمت راهکاری برای توسعه حرفه ای معلمان , سومین کنفرانس آموزش و توسعه منابع انسانی , 2016-02-21
- حمیده لطفی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , شناسایی موانع انتقال آموزش در سازمانها , اولین کنفرانس بین المللی مدیریت،اقتصاد،حسابداری وعلوم تربیتی , 2015-06-20
- حمیده لطفی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , انتقال یادگیری از محیط آموزش به در سازمانکار محل ها و عوامل مؤثر بر آن , اولین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار , 2014-11-20
- مرتضی کرمی , زهرا وقاری زمهریر , ساختار بهینه تدوین و بازنگری برنامه درسی آموزش عالی: تجربه دانشگاه فردوسی مشهد , کنگره ملی آموزش عالی ایران , 2016-04-14
- طاهره روضه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , ارزیابان شایسته؛ ضرورتی انکارناپذیر در ارتقا کیفیت ارزشیابی از نظام های آموزش عالی , کنگره ملی آموزش عالی ایران , 2016-04-14
- طاهره عبداللهی گل , مرتضی کرمی , حسین کارشکی , سنجش اصیل؛ راهکاری برای بهبود کیفیت نظام آموزش عالی , کنگره ملی آموزش عالی ایران , 2016-04-14
- زهره سیاح , مرتضی کرمی , محسن نوغانی دخت بهمنی , برنامه آشنا سازی کارکنان جدید ,مسئله ای مغفول در سازمان ها , اولین کنفرانس بین المللی آموزش , یادگیری , اشتغال و توسعه پایدار , 2015-09-01
- مرتضی کرمی , آسیب شناسی اجرای کانون های ارزیابی , دومین کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی , 2015-02-21
- طاهره روضه , مرتضی کرمی , بهروز مهرام , معصومه قائمی پور , محمود رستمیان , شناسایی ملاک هایی برای شایستگی ارزیاب: ضرورتی در ارتقای کیفیت ارزشیابی های آموزشی در نظام های دانشگاهی , دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2015-05-13
- بهروز مهرام , عبدالمجید دهقان , مرتضی کرمی , جایگاه پرورش ابعاد پژوهشگری در برنامه درسیر قصد شده تربیت معلم ایران (واکاوی اسناد فرادست برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان) , دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش ارزیابی کیفیت نظام های دانشگاهی , 2015-05-13
- بهروز مهرام , عبدالمجید دهقان , مرتضی کرمی , بررسی فاصله بین برنامه درسی قصد شده و برنامه درسی اجرا شده دانشگاه فرهنگیان در زمینه تربیت معلم پژوهشگر , سیزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی , 2015-05-21
- آرزو احمدآبادی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , بهسازی سازمانی عامل مهم توسعه اعضای هیات علمی در موسسات آموزش عالی , اولین کنفرانس رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار , 2014-11-20
- آرزو احمدآبادی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , نقش توسعه حرفه ای اعضاء هیئت علمی در موسسات آموزش عالی , کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار , 2014-11-20
- معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , غلامعلی سیفی , میزان اشاعه استانداردهای معیار دقت در ارزشیابیهای درونی گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
- معصومه قائمی پور , مرتضی کرمی , مقصود امین خندقی , فروگذارده ماندن فرا-ارزشیابی برنامههای بهبود کیفیت برنامه درسی دانشگاهی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی , اولین کنفرانس بین المللی کیفیت در برنامه درسی آموزش عالی , 2014-10-22
- حسین کارشکی , رابعه اکرمی , مرتضی کرمی , بررسی تخصص پژوهشی معلمان: گامی در جهت تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش , همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش , 2014-02-03
- سیده کلثوم رضائی اصل , مرتضی کرمی , حسین کارشکی , سیدجواد قندیلی , بررسی مدل فرایندی آندراگوژی در آموزش ضمن خدمت , اولین همایش ره آوران آموزش , 2013-05-18
- مرتضی کرمی , مرتضی مرادی دولیسکانی , افسانه عبدلی , طراحی مدل شایستگی برای برنامه ریزان درسی ایران , همایش ملی تغییر در برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش , 2014-03-05
- سیدعلی قادری , مرتضی کرمی , حسین جعفری ثانی , محمد امین ترابی زاده , بررسی ابعاد وچالشهای اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده)نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان , سومین همایش ملی ودومین همایش بین المللی مهارت آموزی واشتغال , 2014-05-07
- رابعه اکرمی , حسین کارشکی , مرتضی کرمی , بررسی فرصت ها و امکانات پژوهشی در محیط آموزشی پژوهشی معلمان , دومین همایش ملی روان شناسی تربیتی , 2014-05-22
- رابعه اکرمی , حسین کارشکی , مرتضی کرمی , بررسی تخصص پژوهش معلمان: گامی در جهت سند تحول بنیادین , همایش ملی تغییر برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش , 2014-03-05
- آرزو رحیم زاده , مرتضی کرمی , بررسی رابطه ی انگیزش پیشرفت بااضطراب امتحان دردانش آموزان دوره متوسطه اول , سومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری , 2014-02-28
- آمنه سیلانه , مرتضی کرمی , محمود سعیدی رضوانی , آسیب شناسی محیطهای یادگیری کارورزی در فنی و حرفه ای , همایش ملی کارآموزی؛ دریچه ای بسوی ارتباط موثر دانشگاه و صنعت , 2014-03-09
- مرتضی کرمی , کلثومه شجاع , بررسی میزان واکنش(رضایت) کارکنان از دوره های آموزش ضمن خدمت در دانشگاه فردوسی مشهد , اولین کنگره سراسری سلامت دانشگاهها , 2012-01-04
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , محبوبه عباسی , گونهشناسی رویکرد آموزشی پداگوژی، آندراگوژی، هیوتاگوژی موجود و مطلوب در مؤسسات آموزش عالی آزاد در راستای بهبود اشتغال: دیدگاه مدیران، اساتید و دانشجویان , همایش ملی\"کارآموزی؛ دریچه ای بسوی ارتباط موثر دانشگاه و صنعت , 2014-03-09
- مرتضی کرمی , طراحی محیطهای یادگیری جهت کارآموزی: ضرورتی فروگذاره در نظام آموزش دانشگاهی , همایش ملی کارآموزی؛ دریچه ای بسوی ارتباط موثر دانشگاه و صنعت , 2014-03-09
- مرتضی کرمی , ترازیابی برنامه درسی: روش شناسی مناسب جهت تغییر برنامه درسی , همایش ملی تغییر در برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش , 2014-03-05
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , مریم سیروسی , شناسایی چالشهای برونسپاری آموزش کارکنان ضرورتی فروگذاره در سازمانها , کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت , 2014-01-14
- مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , مریم سیروسی , راهبرد برونسپاری در آموزش های سازمانی: درس هایی برای مدیران , دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین , 2013-09-14
- مرتضی کرمی , توسعه مدیریت مبتنی بر شایستگی , اولین همایش نقش و جایگاه آموزش در صنعت , 2004-12-01
- مرتضی کرمی , تغییر پارادایم آموزش، ضرورتی فروگذارده در برنامه درسی آموزش عالی , برنامه درسی آموزشعالی در ایران: چالش ها و چشم اندازها , 2009-10-21
- مرتضی کرمی , ارزیابی اثربخشی رویکردهای طراحی آموزشی در آموزش مدیران و کارگران , پنجمین کنفرانس توسعه منابع انسانی , 2009-07-12
- مرتضی کرمی , تعیین الگوی مطلوب طراحی آموزشی در سازمانها , دومین کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی , 2008-11-25
- ضیاالدین سالاری , مرتضی کرمی , یادگیری ترکیبی رویکردی نوین در تحول برنامه درسی , اولیت همایش تحول بنیادین در برنامه درسی , 2011-05-18
- مرتضی کرمی , بابک جودی قاسم کندی , تأثیر ویژگیهای کارآموز، طراحی آموزشی و شرایط سازمانی بر درک آموزش و انتقال یادگیری , نخستین همایش ملی علوم مدیدیت نوین , 2012-08-26
- سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , محمدرضا آهنچیان , مرتضی کرمی , بازدارنده های شخصی و نگرشی مشارکت جامعه تحت شمول آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره های یادگیری الکترونیکی , پنجمین همایش یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان , 2012-01-31
- سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , پگاه مسنن مظفری , ترسیم چارچوب نظری سازنده گرا جهت کیفیت بخشی محیط های یادگیری مبتنی بر وب در آموزش مداوم پزشکی , اولین همایش سراسری روشهای آموزش در علوم زیست پزشکی , 2012-08-29
- سمیه ابراهیمی کوشک مهدی , مرتضی کرمی , محمدرضا آهنچیان , پگاه مسنن مظفری , کاربست نظریه سازنده گرایی در آموزش های مبتنی بر وب سازمان ها: گامی به سوی مدیریت اثربخش منابع انسانی , نخستین همایش ملی علوم مدیریت نوین , 2012-08-26
- حسین جعفری ثانی , اصغر ابراهیمی هرستانی , مرتضی کرمی , راهکارهای پیشگیری از وقوع انحرافات جنسی , پنجمین کنگره خانواده و سلامت , 2011-10-27
- مرتضی کرمی , شناسایی الگوی مطلوب طراحی آموزشی در آموزش و توسعه مدیران , اولین کنفرانس بینالمللی مدیران آموزش (ITMC2009) , 2009-10-20
- مرتضی کرمی , برنامه ریزی نیروی انسانی با تأکید برپیش بینی تقاضای نیروی انسانی برای شرکت واگن پارس , هفتمین همایش حمل و نقل ریلی , 2003-04-29
- مرتضی کرمی , برنامه درسی مبتنی بر شایستگی رویکردی فرو گذارده در تدوین برنامه درسی ملی , برنامه درسی ملی: نقد و نظر , 2010-12-05
- مرتضی کرمی , حسین مومنی مهموئی , بازار کار جهانی و تاثیر آن بر طراحی برنامه درسی , جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی:چالش ها و فرصت ها , 2008-10-29
- مرتضی کرمی , جهانی شدن و بومی ماندن در برنامه درسی:رویکردهایی متعارض یا مکمل؟ , جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی:چالش ها و فرصت ها , 2008-10-29
- مرتضی کرمی , مقایسه الگوهای سیستمی و سازنده گرایی طراحی آموزشی در سازمانها , اولین همایش مدیران آموزش , 2007-06-20
- مرتضی کرمی , کاربست الگوی شایستگی جهت طراحی برنامه های آموزش مدیران تجربه ایران خودرو خراسان , اولین همایش مدیران آموزش , 2007-06-20
- علی مشهدی , مرتضی کرمی , حسین مومنی مهموئی , برنامه درسی و آموزش اوقات فراغت: حیطه ای قابل تأمل در تحول بنیادین برنامه های درسی , اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران , 2011-05-18
انگلیسی
- Morteza Karami , Jeroen J. G. van Merrienboer , Obese Curriculum: The Main Pitfall in Moving Learning into Real World Practice , The EAPRIL 2022: FROM FORMAL EDUCATION TO CONTINUOUS LEARNING. Learning as a collaborative interaction between learning professionals, research, education and the workplace , 2022-11-23
- Morteza Karami , somaye ghazi , جرون ون مرینبور , From predetermined to cooperative and emergent learning task: Fostering creativity in internship learning environment , EARLI SIG 6 and 7 Conference 2020 , 2020-08-24
- Somayyeh Ebrahimi Koushk Mahdi , Morteza Karami , Mohamad Reza Ahanchian , \گاه مسنن مظفری , Design and evaluation of Antibiotic Prophylaxis in Web-based dental continuing education course based on the constructivist , The second international conference on Behavioral science and social studies , 2016-03-18
- Morteza Karami , Hamideh Pakmehr , alireza aghili , Another view to importance of teaching methods in curriculum: collaborative learning and students’ critical thinking disposition: , 4th World Conference on Educational Sciences , 2012-02-02